سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

تقابل مردم و سلبریتی‌ها در آمریکا

Billie-Eilish

مدت هاست که دغدغه سلبریتی‌های آمریکایی از مردم عادی جامعه خودشان فاصله گرفته. مسئله‌ای که این روزها شکل دیگری به خود گرفته است.

به گزارش سوره سینما، فاصله میان سلبریتی‌ها و بدنه جامعه در آمریکا هم تبدیل به یک معضل جدی شده است. در شرایطی که مردم این کشور هم درگیر تورم و مشکلات اقتصادی قابل‌توجهی هستند – به طوری که برخی حتی معتقدند مردم آمریکا در ناامیدترین روزهای خودشان از جنگ جهانی دوم تا کنون به سر می‌برند – بازیگران و چهره‌های سرشناس هالیوودی سراغ تبلیغات برای مفاهیمی رفته‌اند که از دغدغه‌های مردم عادی فاصله زیادی دارد.

قحطی غذای کودکان یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که گریبان آمریکا را گرفته اما حکومت بایدن به جای اینکه مشکلات اساسی را حل کند، تصمیم گرفت تا ۴۰ میلیارد دلار پولی را که دولت ندارد، به اوکراین بفرستد. استیو بنن کارشناس مسائل سیاسی در آمریکا گفت: اوکراین سومین کشور از منظر فساد اقتصادی است و ما در وهله اول نباید پولی را که خودمان بیشتر لازم داریم به شکلی پروپاگانداگونه هزینه کنیم، در وهله دوم این کمک هزینه به دست مردم جنگ‌زده نخواهد رسید و مفسدان اقتصادی این پول‌ها را اختلاس کرده و صرف زندگی اشرافی خود خواهند کرد. بحران اوکراین، بحران اروپا است و به ما ربطی ندارد؛ چرا آلمان به جای اینکه گاز ارزان از روسیه بخرد، به داد مردم اوکراین نمی‌رسد؟ چرا همیشه ما باید هزینه ناتو را بپردازیم؟ شایان ذکر است که بودجه نظامی روسیه شصت میلیارد دلار است و تاکنون آمریکا پنجاه میلیارد دلار به اوکراین داده است!

صفحه ببیلون بی در اینستاگرام منتشر کرد که گویا لازم است نوزادان آمریکایی لباس ارتش اوکراین را بپوشند، بلکه شاید حکومت بایدن به دادشان برسد!

آمریکا بیش از ۳۰ تریلیون دلار بدهکار است که سیاست‌های پرخرج بایدن فقط به این بدهکاری افزوده است. حکومت بایدن به جای اینکه جلوی تورم را بگیرد، تصمیم گرفت تا «وزارت حقیقت» را تأسیس کند که شاید جلوی اخباری را که حکومت دوست ندارد بگیرد. برای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه شود. مهم‌ترین دغدغه دموکرات‌ها در این روزها، اجازه بی حد و حصر سقط جنین حتی تا پای تولد است. فقط سه کشور در جهان اجازه سقط جنین تا هنگام تولد را می‌دهند که کره شمالی یکی از این سه کشور است؛ جای سؤال دارد وجه اشتراک آمریکا با کره شمالی در چیست؟

سلبریتی‌ها و خوانندگان مشهور هالیوود در بیانیه مشترک اعتراض خود را نسبت به پایان قانون «رو علیه وید» Roe v Wade اعلام کردند. این قانون به زنان اجازه می‌دهد که حتی تا پای تولد می‌توانند جنین را سقط کنند. شان مندز، آریانا گرانده، سلنا گومز، دمی لواتو و بیلی آیلیش در میان ۱۶۰ نامی هستند که زیر این بیانیه را امضا کرده‌اند.

دادگاه عالی آمریکا می‌خواهد این قانون را از سطح فدرال حذف کرده و اختیار را به ایالت‌ها بسپارد. خبر از تصمیم دادگاه پیش از اینکه تصمیم آنها علنی شود، توسط یک سوت زن داخل سازمانی منتشر شد. علت همه گیر شدن این خبر این است که دموکرات‌ها می‌دانند در انتخابات نوامبر شکست خواهند خورد و این اقدام، آخرین تیر در ترکش آنها است تا جلوی باخت را بگیرند. میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد دولت بایدن بسیار پایین بوده و بیش از نیمی از مردم به بایدن و حکومتش اعتماد ندارند. مردم از افزایش بی‌سابقه اجاره‌ها حتی تا دوبرابر در میامی، قحطی خوردوخوراک، قحطی کود و … به ستوه آمده و چاره خود را «دموکرات» نمی‌بینند.

تعدادی از چپ‌گرایان به نشانه اعتراض حتی به جلوی درب خانه‌های قاضی‌ها رفته تا آنها را مجبور به تغییر موضعشان بکنند. به طوری که برای خانواده‌های آنها مزاحمت ایجاد کرده‌اند. چیزی که در همه جای دنیا غیرقانونی است. جالب است بدانید که کاخ سفید در مقابل این حرکت غیرقانونی سکوت اختیار کرده است! اما وقتی که مردم به سیاست‌های بایدن اعتراض می‌کنند (برای نمونه راننده تریلی‌ها) لیبرال‌ها به این معترضین برچسب نژادپرستی و ضد تراجنسیتی و تروریست می‌زنند!

بایدن در اقدامی دیگر که به مذاق مردم خوش نخواهد آمد، می‌خواهد تا بدهی‌های دانشجویان را ببخشد. تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا به یک تجارت تبدیل شده و سرمایه‌های فراوانی در این صنعت در گردش است. برخی از مخالفان این طرح اعتقاد دارند بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها دردی را از مردم دوا نمی‌کنند و به همین دلیل تمایلی ندارند مالیات‌ها به جای آن که صرف مقابله با بحران‌های اساسی شود، صرف تحصیل در رشته‌هایی مثل مطالعات جنسیتی و رشته‌های نه‌چندان پرکاربرد دیگر بشود.

بایدن در دوران تصدی ریاست‌جمهوری خود، به‌غیر از سرمایه‌داران نیویورکی و سلبریتی‌هایی هالیوود، رضایت گروه دیگری را جلب نکرده است؛ بیش از ۳ تریلیون دلاری که برای مقابله با بحران کرونا در آمریکا هزینه شد، به جیب مردم نرفت. غریب به هفتاد و پنج درصد از این پول به دست میلیاردرهایی رسید که در وهله اول نیازی به کمک دولت نداشتند. کمپانی بلک راک بیش از ۱۰ تریلیون دلار سرمایه در آمریکا و مابقی جهان دارد؛ اما این ابر کمپانی هنوز از دولت وام‌های میلیاردی – صرفاً برای سرمایه‌گذاری – در ملک می‌گیرد. مدیران این کمپانی، بزرگ‌ترین حامیان دموکرات‌ها در انتخابات هستند.

همه این مسائل دست در دست هم گذاشت تا آزادی خواهان دیروز یا به‌اصطلاح لیبرال‌ها، بزرگ‌ترین دشمن آزادی امروز باشند و به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>