سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

انتقاد شدید سم الیوت از شانس اصلی اسکار

sam-elliott

سم الیوت بازیگر سریال «۱۸۸۳» از فیلم «قدرت سگ» که شانس اصلی اسکار است انتقاد کرد.

به گزارش سوره سینما، سم الیوت بازیگر کهنه کار ژانر وسترن، «قدرت سگ» (The Power of the Dog) فیلمی که نامزد ۱۲ جایزه اسکار بوده را زباله‌ای تمام عیار خواند. الیوت از نمایش عناصر همجنس‌گرایانه و ضد مرد این اثر به ستوه آمده است. از طرف دیگر نشریه نشنال ریویو این اثر را سخیف ترین وسترن چند دهه اخیر خواند؛ «قدرت سگ» شانس اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، ملغمه‌ای از شعارهای کمپین انتخاباتی چپگرایان و تحریف شنیع آنان در ژانر وسترن است (اینجا بخوانید).

الیوت که مهمان پادکست مارک مارون بود، از طراحی صحنه و لباس انتقاد داشت؛ او گفت: کاراکترهای این فیلم، شبیه رقاصه کلاب‌های مردان همجنس باز است. سرتاسر فیلم فقط یک سری مردهایی را می‌بینیم که در تلاش هستند تا نمایشی از همجنس بازی ارائه کنند.

الیوت در ادامه افزود: وسترن این فیلم «وسترن» کجاست؟ کامبربچ هیچ وقت روکش چرمی شلوارش را در نیاورد. او دو دست روکش چرمی داشت که همه جا تنش بود. روکش چرمی فقط برای سوارکاری استفاده می‌شود؛ او حین استراحت، رفت آمد به داخل و خارج خانه و گیتار زدن این روکش تنش بود. این کارها یعنی چی؟ (او اشاره دارد که ما می‌دانیم به چه دلیلی او همه جا شلوار چرمی پوشیده است. شلوار چرمی یکی از شاخص‌ترین البسه مردهای همجنس‌باز است.)

sam-elliott2

الیوت از کارهای قبلی جین کمپیون کارگردان «قدرت سگ» راضی بوده اما او هیچ سر نخی از ژانر وسترن و ایالت مونتانا نداشته و لذا شایستگی ساخت وسترن آمریکایی را ندارد. او گفت: یک زن از نیوزلند چه چیزی درباره وسترن آمریکایی می‌داند؟ اصلا چرا فیلمی درباره مونتانا را در کشور خودش جلوی دوربین برد؟

الیوت اشاره داشت: من بچه تگزاس هستم. ما در آنجا خانوادگی زندگی می‌کردیم. نه لابه‌لای مردها، خانوادگی. خانواده ما نسل اندر نسل کابوی هستند و سبک زندگی ما، «وسترن» است. وقتی این شاهکار را دیدم، گفتم این خزعبلات چیه؟ دنیا داره به کجا میره؟!

سم الیوت بازیگر کهنه کار ژانر وسترن، با نقش آفرینی در «تومبستون» نامزد اسکار شد. او در این فیلم «وسترن» با کرت راسل و ول کیلمر همبازی بود. الیوت امسال در «۱۸۸۳» پیش‌درآمد «یلواستون» (Yellowstone) پر بیننده‌ترین سریال چند سال اخیر که هم اکنون امتیاز ۹.۱ را در وبسایت (IMDB) دارد بازی کرده است. برای اطلاع بیشتر درباره این سریال‌ها، به «۱۸۸۳» و «یلواستون» مراجعه کنید.

سه روز پس از انتشار این گفتگو، وبسایت ددلاین گفت: الیوت با اظهار نظری که داشت، به نوعی موفقیت «قدرت سگ» در اسکار را تضمین کرد. اینگونه عقاید، پیام اخلاقی فیلم را بیش از پیش به حقیقت نزدیک می‌کند.

واکنش نتفلیکس به این اظهارات

نتفلیکس کمپانی سازنده «قدرت سگ» درباره اظهارات الیوت یکی از صحنه‌های فیلم را منتشر کرد که کاراکتر کریستین دانست می‌گوید: او فقط یک مرد است. فقط یک مرد دیگر.

* البته شایان ذکر است که الیوت یکی از لیبرال‌های هالیوود است.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>