سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

«بتمن» در صدر گیشه

BatMan1

«بتمن» با فروش ۱۳۴ میلیون دلاری در آخر هفته، بهترین آغاز برای فیلم‌های کمپانی وارنر در دوران کرونایی بوده است.

به گزارش سوره سینما، «بتمن» (The Batman) ساخته جدید مت ریوز، ریسک بزرگی برای وارنر بود. ریوز فیلم متفاوتی با آثار ابرقهرمانی دهه اخیر ساخته است. طی تبلیغاتی که در یکسال قبل از اکران شده بود، وعده فضای بسیار تیره تاری برای «بتمن» داده شده بود. رابرت پاتینسون از منظر منتقدان و مخاطبان نمایش قابل قبولی از شوالیه تاریکی داشته است. البته جملگی بینندگان معتقدند که تمرکز پاتینسون بیشتر معطوف بتمن بوده تا بروس وین. شایان ذکر است که عده‌ای از زمان طولانی فیلم گلایه‌مند بودند.

«بتمن» توانست بهتر از انتظار در گیشه‌ها ظاهر شود. فروش ۱۳۴ میلیون دلاری در آمریکای شمالی بهترین آغاز برای فیلم‌های کمپانی وارنر در دوران کرونایی بوده است. این اثر تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در گیشه‌های جهان فروخته است.

BatMan2

«آنچارتد» (Uncharted) با ۱۱.۱ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی در رده دوم فروش قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکا است.

«سگ» (Dog) با فروش ۶.۱ میلیون دلاری در رده سوم قرار دارد. مجموع فروش این اثر، ۴۰ میلیون دلار شده است.

اما «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) پس از سه ماه اکران هنوز جز پنج فیلم پرفروش هفته قرار دارد. مجموع فروش این اثر به بیش از ۷۸۶ میلیون دلار در آمریکا رسیده است.

یکی از حواشی فیلم «بتمن» را زوئی کرویتز (بازیگر نقش زن گربه‌ای) در چند روز اخیر ایجاد کرده است. او در تلاش است تا با به‌کارگیری فرهنگ «تمارض» حضور خود را در فیلم‌های آتی وارنر تضمین کند. او طی مصاحبه‌ای که با یکی از نشریات داشت مدعی شد که به دلیل رنگ پوستش از بازی در «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» (The Dark Knight Rises) کنار گذاشته شد. او مستقیماً انگشت اتهام را به‌سوی کریستوفر نولان نشانه نگرفت؛ کرویتز اذعان داشت که ممکن است شخص دیگری در تیم نولان، او را صرفاً به‌خاطر رنگ پوستش کنار گذاشته ‌است. شایان ذکر است که آن هاتاوی نقش زن گربه‌ای را در فیلم نولان بازی کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>