سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

دیوید ممت: ترامپ رهبر واقعی چپ‌گرایان است

David-Mamet

دیوید ممت نمایشنامه و فیلمنامه‌نویس مشهور آمریکایی گفت: دونالد ترامپ رهبر واقعی چپ‌گرایان است؛ چون تنفر این گروه از رئیس‌جمهور سابق آمریکا، آنان را متحد کرده است.

به گزارش سوره سینما، دیوید ممت فیلمنامه و نمایشنامه‌نویس مشهور «گلن گری گلن راس» و «سگ را بجنبان» در مصاحبه با برایت بارت گفت: چطور می‌شود که این‌همه آدم زیر یک پرچم گرد هم بیایند و بدون داشتن یک رهبری که به او تعلق خاطر داشته باشند؟ من پی بردم که آنها رهبری دارند که به او تعلق خاطر داشته باشند؛ اما این تعلق خاطر در راستای کشتن اوست. این رهبر کسی نیست جز دونالد ترامپ.

این نکته یکی از نتایجی است که ممت در «رکود: مرگ آزادی بیان و بهای ناهار مفتی» کتاب جدیدش به آن رسیده است. او در این کتاب اشاره دارد که طرز فکر مافیای چپ‌گرایان، آزادی بیان و دموکراسی را در خطر انداخته است.

ممت در ادامه مصاحبه گفت: هر فردی عقیده خودش را دارد؛ خدا انسان‌ها را این‌طور خلق کرده است. ایالات متحده آمریکا بر اساس این حقیقت که هرکسی آزاد است تا نظر خود را داشته باشد، بنا شده است؛ لذا ما یکسری قانون برای مناظره داریم و قانون اساسی کشور آن را مشخص کرده است. اما مافیای چپ‌گرایی سخت در تلاش است تا آزادی بیان را نابود کند.

ممت در ادامه افزود: اگر شما عضو یک مافیا باشید یعنی اینکه فردیت خود را از دست داده‌اید، یعنی تمام پاسخ‌های نژادی، سیاسی و جنسی را از مافیا می‌گیرید. فقط طرز فکر مافیا درباره ما مهم می‌شود نه هویت فردی. تنها یک راه برای پیشرفت در سلسله‌مراتب مافیا وجود دارد، باید از دور و اطرافت وقیح‌تر باشی. به همین دلیل است که مافیا هر روز عصبی‌تر می‌شود؛ چون همیشه یکدیگر را برای رسیدن به قدرت و منزلت تحت‌فشار قرار می‌دهند. هر روز به چپ بیشتر نزدیک می‌شوند.

ممت درباره شست شوی مغزی کودکان توسط لیبرال‌های هالیوود و چپ‌گرایان گفت: وقتی معلمان به کودکان می‌آموزند که آمریکا یک کشور منزجرکننده است و منطقی فکرکردن نوعی تقلب است و شما باید به‌خاطرش مجازات بشوید، شما (معلمان) به کودکان علمی یاد نمی‌دهید. شما آنها را شست‌وشوی مغزی می‌کنید. من فکر می‌کنم که این افراطی‌گرایی‌های دموکرات‌ها برای آنان در انتخابات میان‌دوره مجلس گران تمام خواهد شد. والدین در آمریکا، فرزندانشان را به امان چپ‌گرایان نخواهند سپرد. دموکرات‌ها به والدین می‌گویند که فرزندان چهار‌ساله خود را به ما دهید تا آنها را تغییر جنسیت بدهیم. اگر شما (والدین) با تغییر جنسیت فرزندتان مخالفید، ما (معلمان، لیبرال‌ها) با سازمان اف‌بی‌آی تماس می‌گیریم و شما را در لیست تروریست‌های خطرناک قرار می‌دهیم.

مصاحبه‌گر درباره کرونا از ممت پرسید و او پاسخی از میان کتب دینی داد: تمام ذات انسانی اینجاست. گاهی اوقات پنهان می‌شود، اما افسانه‌های درباره ذات انسان به‌صورت شعر در می‌آیند. همین‌طور طنز؛ طنز، ذات انسانی است که به‌صورت شعر درآمده است.

ممت اکنون نمایشنامه «بوفالوی آمریکایی» را با بازی لارنس فیشبورن، سم راکول و دارن کریس در برادوی دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>