سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

بهای گزاف حمایت از بایدن

captain-america-biden

نتفلیکس، دیزنی، سی‌ان‌ان، توییتر و دولت بایدن هزینه گزافی را برای پیاده کردن سیاست‌های چپ‌گرایی پرداخته و خواهند پرداخت.

سوره سینما – تنها چیزی که به مخاطبان جدی دنیای سرگرمی قوت قلب می‌داد این بود که آفتاب چپ‌گرایی بالاخره غروب خواهد کرد. اما کسانی که تمام وقتشان را در شبکه‌های اجتماعی و یا جلوی رسانه‌های تلویزیونی سپری می‌کردند، شاید ندانند که آمریکا هنوز آمریکا است. بااین‌حال وقتی از چنین فضاهایی جدا شده و به میان مردم عادی بروید، خواهید فهمید که آنها هم دوست دارند تا توسط محتویات دنیای سرگرمی، سرگرم بشوند. مردم عادی هیچ علاقه‌ای به نظر هالیوود درباره انحرافات جنسی نداشته و مسلماً نمی‌خواهند که خردسالان درباره انحرافات جنسی، شست‌وشوی مغزی شوند. این موضوع بحران جدیدی را برای برخی رسانه‌های آمریکایی ایجاد کرده است.

اول با شبکه سی‌ان‌ان CNN شروع کنیم …

این شبکه مدت‌ها نماد خبررسانی در دنیا بود، اما در ۱۰ سال اخیر آنها تصمیم گرفتند تا به بازوی حزب دموکرات برای سرکوب رسانه‌ای مخالفان آن حزب، تبدیل شوند. این شبکه طی اقدامات پشت پرده، با پخش شدن در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی، به‌صورت کاذب تعداد مخاطبان زیادی داشت. اما آنها با آغاز کمپین نفرت از اکثریت غیرلیبرال آمریکا * از ۲۰۱۵ به بعد و نحوه پوشش اخبار پیرامون کرونا، چهره واقعی‌شان را به مردم نشان دادند. طی آماری که وب‌سایت برایتبارت اعلام کرد، این شبکه در سال اخیر بیش از ۷۰ درصد از مخاطبانش را از دست داده است. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

حال با این اوصاف، مدیران سی‌ان‌ان تصمیم گرفتند که در چنین اوضاعی سرویس سی‌ان‌ان پلاس را با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری شروع کنند. این سرویس تنها پس از ۲۰ روز فعالیت، کنسل شد.

حال نگاهی به توییتر بیندازیم …

چپ‌گراهای افراطی در توییتر شاهد افت ۶۰ درصدی سهامشان در بازه هفت‌ماهه بودند. چرا؟ چون به تعبیر وب‌سایت برایت‌بارت این پلتفرم توسط «استبدادگران کوته‌نظر» اداره می‌شود. سانسورهایی که این پلتفرم به‌اصطلاح آزادی بیان انجام می‌داد، در نهایت منجر به خرید توییتر توسط ایلان ماسک شد. توییتر با سانسور کردن اکثر اخباری که علیه کمپین بایدن در سال ۲۰۲۰ افشاگری می‌کردند، به تک‌صدایی موردعلاقه چپ‌ها دامن می‌زد. معروف‌ترین نمونه، ماجرای لپ‌تاپ پسر خوش‌گذران بایدن بود؛ صفحه نشریه نیویورک پست تنها پس از ساعاتی از انتشار محتویات لپ‌تاپ پسر بایدن و ایمیل‌های او، توسط توییتر معلق شد. در ایمیل‌های پسر بایدن، مدارکی درباره معاملات پشت پرده و رانت‌خواری او به چشم می‌خورد. حتی بایدن شخصاً از رانت خودش استفاده کرده بود تا سرمایه‌ای برای پسرش به هم بزند.

نتفلیکس در روزهای آغازین فعالیتش توانست به ارائه محصولی بی‌رقیب، بازار را قبضه کند؛ اما با ظهور سرویس‌های استریمینگ دیگر، آنها به‌جای ساختن محتوای بهتر، به سراغ تبلیغ انحرافات جنسی و پیاده‌سازی فکرهای افراطی چپ‌گراها رفتند. اغلب محتویات این پلتفرم شامل المان‌های همجنس‌گرایانه، تراجنسیتی، فمینیستی، عذاب وجدان از سفیدپوست بودن، طرفداری کاذب از محیط‌زیست و دیگر شعارهای کمپین‌های انتخاباتی دموکرات‌ها است.

نتفلیکس برای مدیریت بحران دست به کنسل کردن تعدادی از برنامه‌های لیبرالی زده است. در این میان سریال انیمیشنی که شاهزاده هری و مگان مرکل تهیه‌کنندگان آن بودند نیز کنسل شد. این انیمیشن درباره ملاقات یک دختر ۱۲ساله با زنان تأثیرگذار تاریخ بوده. گویا Herstory * در آمریکا خریدار ندارد!

درباره دیزنی مفصلاً در گزارش‌های دیگر صحبت کرده‌ایم. اما تفاوت دیزنی با دیگر پلتفرم‌ها در این است که مشتری اصلی آن‌ها کودکان هستند. والدین آمریکایی تمایل ندارند که کودکانشان توسط انحرافات جنسی، شست‌وشوی مغزی بشوند. دموکرات‌ها مستقیماً اثر سوء این سیاست را در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس کنگره خواهند دید. برای مطالعه بیشتر درباره دیزنی به اینجا مراجعه کنید.

* کمپین نفرت از اکثریت مردم آمریکا به دست سی‌ان‌ان و شبکه‌های دیگر نظیر msnbc به اقداماتی نظیر سوق دادن خردسالان به انحرافات جنسی، ایجاد نژادپرستی و دیگر رفتارهای چپ‌گرایانه قلمداد می‌شود که صرفاً برای رضایت ساکنان کالیفرنیا و نیویورک است. اکثر مردم آمریکا خریدار حرف‌های این شبکه‌ها نبوده لذا این رسانه‌ها تصمیم گرفتند که اگر کسی رفتارهای آنها را تأیید نمی‌کند، ما به جای گوش کردن به دلایل آنان، از آنان متنفر می‌شوند و لذا اندک بینندگانشان را هم به سمتی که می‌خواهند سوق می‌دهند.

* Herstory اصطلاح من‌درآوردی فمینیست‌ها برای نقل‌قول داستان زندگی‌شان است. آنها معتقدند که کلمه History اشاره به سرگذشت یک «مرد» دارد، لذا از Herstory استفاده می‌کنند تا سرگذشت یک «زن» را بیان کند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>