سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب
با نگاهی به خلاصه داستان آخرین ساخته سعید روستایی؛

«برادران لیلا»؛ یک رابطه خانوادگی

برادران لیلا

سایت رسمی جشنواره فیلم کن در یک خبر کوتاه خلاصه‌ای از داستان فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی را منتشر کرده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از سایت جشنواره کن، سومین ساخته سعید روستایی که در بخش رقابت اصلی این جشنواره حضور دارد، امروز؛ ۴ خردادماه (۲۵ می) اولین اکران خود را در سالن (GRAND THÉÂTRE LUMIÈRE) «تئاتر نور بزرگ» تجربه خواهد کرد.

سعید روستایی با وجود جوان بودنش اما نیازی به اثبات چیزی به کسی ندارد. او سه سال پیش با فیلم سینمایی «متری شش و نیم» که داستان مبارزه با قاچاق مواد مخدر است، برگزیده جشنواره ونیز و برنده جایزه بزرگ در جشنواره Reims Polar 2021 شد و جهان سینما را خیره کرد.

سعید روستایی که اصالتاً تهرانی است، امسال در جشنواره کن با فیلم سینمایی «برادران لیلا» وارد رقابت شده است، این فیلم درامی درباره فروپاشی غم‌انگیز خانواده‌ای است که برای ثروتمند شدن در کشور ایران، با وجود تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی مدام در تلاش است.

در این فیلم، خانواده لیلا با بازی ترانه علیدوستی زیر بار بدهی له می‌شوند. با اینکه آنها به‌شدت تحت‌تأثیر تورم ویران‌کننده کشور قرار گرفته‌اند اما برادران او جاه‌طلبی‌های خود را در اولویت قرار می‌دهند که به قیمت رفاه خانواده تمام می‌شود.

درحالی‌که آنها به‌شدت به حمایت مالی نیاز دارند، لیلا متوجه می‌شود که پدرشان اسماعیل با بازی سعید پورصمیمی، مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان کرده است تا در زمان مناسب با آن میراث بتواند به یک پدرسالار جدید تبدیل شود.

لیلا برای رهایی از این وضعیت و در شرایطی که برادرانش ضمن باخبر شدن از این میراث، در تلاش برای گذراندن زندگی‌های خود هستند و با وجود تمام دعواهایی که خانواده بر سر بدهی‌های خود دارند؛ اما به تکاپو می‌افتد تا با میراث پیدا شده، کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند.

در همین زمان لیلا متوجه بیماری و شرایط نامناسب سلامتی پدرش می‌شود. حالا در این شرایطی که مقدار قابل‌توجهی پول جمع کرده تا کاری را راه‌اندازی کند اما با بدتر شدن وضعیت سلامتی پدرش، خانواده خود را در آستانه فروپاشی می‌بیند. خانواده‌ای که با هر یک از اقدامات اعضای خود یک‌قدم به سمت انفجار نزدیک می‌شود.

این سومین فیلم بلند این کارگردان ۳۲ساله است که به نظر می‌رسد تکرار اولین فیلم او به نام «ابد و یک روز» است که در سال ۲۰۱۶ اکران شد و به خلأ ناشی از ازدواج و رفتن کوچک‌ترین دختر یک خانواده ایرانی می‌پرداخت. بار دیگر، در فیلم سینمایی «برادران لیلا»، لیلای ۴۰ساله تمام زندگی خود را وقف پدر و مادر و چهار برادرش می‌کند. جدا از وضعیت اقتصادی، کارگردان در این فیلم این موضوع را مطرح می‌کند که احترام و علاقه نسبت به پدر در کشور ایران تا چه اندازه ارزش دارد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>