سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب

«ددپول» جدید همچنان مناسب خانواده نیست

Deadpool

رت ریس و پال ورنیک مشغول نوشتن فیلمنامه «ددپول ۳» هستند؛ ریس به هواداران قول داد که این اثر «دیزنی مسلک» نخواهد شد.

به گزارش سوره سینما، سومین قسمت از مجموعه «ددپول» (Deadpool)، اولین قسمتی خواهد بود که زیر چتر کمپانی دیزنی تولید می‌شود. دیزنی سال ۲۰۱۹ کمپانی فاکس سازنده این مجموعه را خریده بود. کمپانی فاکس سود بسیار خوبی از دو قسمت اول کرده بود که نشان قمار آنها برای تولید فیلمی برای مخاطب بزرگسال موفقیت‌آمیز بوده است.

مخاطبان نگران بودند که برند «مناسب خانواده» * دیزنی، «ددپول ۳» را به فیلمی آبکی و بچه‌گانه تبدیل کند و سبک خاص این اثر را سانسور و تحریف کند.

رت ریس در مصاحبه‌ای با وب‌سایت پلی لیست گفت: افرادی (امثال دیزنی) سبک خودشان را دارند و ما هم سبک خودمان را داریم؛ لذا تناقضاتی وجود دارد ولی در همین‌جا بگویم که کمپانی مارول از همان قسمت اول از سبک ما حمایت کامل کرده است. آنها به ما اجازه می‌دهند که «ددپول»، «ددپول» باشد. آنها به جوک و یا متلک خاصی گیر نخواهند داد و دستور تحریف بدهند. البته امکانش هست که چنین دستوری به ما ابلاغ شود ولی تاکنون فقط از ما حمایت شده است.

سؤال‌هایی که دیزنی از ما می‌پرسد بیشتر این‌گونه است: چه‌طوری می‌توانیم کمکتان کنیم؟ چه چیزی از ظرفیت‌های ما را لازم دارید؟ چه‌طوری می‌توانیم کارتان را راحت‌تر کنیم؟ ما قصد «دیزنی مسلک» کردن این فیلم را نداریم و به شما اختیار تام می‌دهیم.

ریس در پاسخ به درجه‌بندی فیلم گفت: قطعاً قسمت سوم نیز درجه‌بندی R خواهد داشت. دیزنی مشکلی فعلاً با این مسئله نداشته ولی قطعیت نیز وجود ندارد. ما مشتاقیم تا این اثر را با درجه R بسازیم و فکر نمی‌کنم که چیزی تغییر کند.

مجموعه «ددپول» بهترین گیشه را در میان فیلم‌های زیرمجموعه «مردان ایکس» داشته است و هرکدام توانسته‌اند بیش از ۷۸۰ میلیون دلار بفروشند. هنوز تاریخ مشخصی برای اکران قسمت سوم ذکر نشده است.

* دیزنی در چند سال اخیر ثابت کرده است که دیگر آن برند «مناسب خانواده» قرن بیستم نیست. کافی است نگاهی به بحران‌های اخیر آنها در آمریکا بیندازیم و متوجه شویم که والدین اعتماد گذشته را به دیزنی ندارند. اکنون در ماه «افتخار»  Pride به سر می‌بریم. این ماه هدیه شده به اقلیت‌های جنسیتی در آمریکا بوده و افراد زیرمجموعه این گروه‌ها، به عضو این جنبش بودن «افتخار» می‌کنند. اگر برایتان جای سؤال دارد که چرا ناگهان تصویر پروفایل اکانت‌های کمپانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ناگهان یک رنگین‌کمان دارند، دلیل آن «مفتخر بودن» است. از بی ام و، بنز و دیزنی گرفته تا بقیه تیک آبی دار همگی به تراجنسیت بودنشان «افتخار» می‌کنند و با افتخار این امر را  تبلیغ می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>