سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

مهرداد خوشبخت: جشنواره فیلم شهر محتوایی‌تر از باقی جشنواره‌ها است

مهرداد خوشبخت

کارگردان «آبادان یازده ۶۰» گفت: جشنواره فیلم شهر محتوایی‌تر از باقی جشنواره‌هایی است که در زمینه آثار نمایشی برگزار می‌شود به همین دلیل اگر اثری در این جشنواره حضور پیدا کند برای سازندگان آن اهمیت ویژه دارد.

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» درباره حضور فیلمش در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به خبرنگار سوره سینما گفت: در ابتدای صحبت‌هایم باید بگویم که جشنواره فیلم شهر در سال گذشته به علت همه‌گیری بیماری کرونا برگزار نشد و خب جایش بین جشنواره‌های سینمایی بسیار خالی بود، اینکه دوباره شاهد برگزاری این رویداد هستیم بسیار خوشحالم.

این کارگردان ادامه داد: این رویداد سینمایی محتوایی‌تر از باقی جشنواره‌هایی است که در زمینه آثار نمایشی برگزار می‌شود به همین دلیل اگر اثری در این جشنواره حضور پیدا کند برای سازندگان آثار مثل ما، اهمیت ویژه و ذوقی برابر دریافت سیمرغ در جشنواره فیلم فجر دارد. امیدوارم فیلم «آبادان یازده ۶۰» نیز بتواند در این جشنواره دیده شود به‌عنوان کارگردان فیلم برایم این نوع سنجش مهم است.

خوشبخت با اشاره به اینکه مصداق شهری یک فیلم در جشنواره فیلم شهر مهم است، توضیح داد: فیلم «آبادان یازده ۶۰» درباره مقاومت مردم یک شهر است، این اثر به این موضوع که مردم یک شهر تا آخرین لحظه ایستادگی کردند، اشاره دارد و به همین دلیل موضوع مشترکی بین این فیلم و جشنواره فیلم شهر وجود دارد آن هم شهر و مردمان آن دیار است. به‌عنوان یک کارگردان باید بگویم که باید نقاط مشترک فیلم‌ها و دیدگاه‌های جریان‌ساز را پیدا کنیم در این صورت به یک نقطه مشترک خواهیم رسید که به نفع حال سینمای ایران و مخاطبان آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>