سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب
نشست «گل‌های باوارده» برگزار شد؛

مهرداد خوشبخت: از وزارت نفت کمک مالی گرفتیم

Mehrdad-Khosbakht

مهرداد خوشبخت؛ کارگردان فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» گفت: نمی‌توانم دروغ بگویم، ما از وزارت نفت هم کمک و حمایت مالی گرفتیم.

به گزارش سوره سینما، نشست فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» با حضور مهرداد خوشبخت؛ کارگردان، سعید براتی؛ مدیر فیلم‌برداری، رضا تهرانی؛ مدیر صدابرداری، حسن ایزدی؛ طراح جلوه‌های ویژه بصری، محسن غفاری؛ بازیگر، حیدر رحیمی؛ بازیگر در سالن نشست‌های پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مهرداد خوشبخت گفت: متأسفم بابت واقعه خوی و امیدوارم هر چه زودتر از این مصیبت رها شوند و البته تسلیت می‌گویم به همه خانواده‌هایی که این روزها عزیزانشان را از دست داده‌اند و به امید اینکه هیچ بی‌گناهی در بند نباشد.

وی در مورد ایده فیلم بیان کرد: همان زمان که فیلم «آبان یازده ۶۰» را کار می‌کردم ایده این فیلم هم آمد و دوست داشتم آن ‌را بسازم.

خوشبخت در مورد بازیگران نیز گفت: دوست داشتم بازیگران به لحاظ شهرت هم‌تراز همدیگر باشند و فکر می‌کنم خدا به من کمک کرد و همه خوب در کنار هم قرار گرفتند. ما همه فیلم را در آبادان و در شرایط بد آب و هوایی کار کردیم. شخصیت ناخدا در فیلم مصداق واقعی داشت. من اصرار دارم و خوشحالم که بچه‌های آبادان بازی کردند و همه در یک لول هستند.

وی با اشاره به اینکه دروغ یاد نگرفته است، گفت: برای این فیلم تحقیق زیاد کردیم و مشاور هم در کنارمان بود. از سوی وزارت نفت حمایت مالی شدیم. یک چیزهایی عجیبی هم هست مثلاً در تیتراژ از وزیر ارشاد تشکر کردیم درصورتی‌که باید از نهادهای دیگری تشکر می‌کردیم. در این ماجرا خیلی کمک فنی از وزارت نفت گرفتیم.

وی در مورد دوقطبی آبادانی، تهرانی در فیلم توضیح داد: کم‌فروشی کردیم و به ما گفته بودند که از لهجه‌های مختلف استفاده کنیم.

تقصیر ما نبود که فیلم‌ دیر رسید واقعاً یک اتفاقاتی میان آدم‌های جشنواره و مسائل فنی رخ داد. اگر بخواهم راستش را بگویم باید جواب پس دهم و حوصله ندارم. هر چی شد تقصیر من نبود این فیلم تمام نشده بود که نشان داده شد و من از این نسخه راضی‌ام اما اصرار برای بودن این فیلم در جشنواره یک نسخه مزخرف دیده شد. حتی وقت نداشتیم از چهار نفر نظر بگیریم و فیلم چند ماه دیگر کار دارد.

Neshast Golhaye Bavardeh (3)

وی گفت: این جریان سه‌گانه بوده که اگر من را بکشند دیگر تا یک سال آینده هم حاضر نیست که بسازم.

خوشبخت با اشاره به آماده نبودن فیلم گفت: من فیلم را با شما دیدم و تازه می‌توانم بگویم که کجای فیلم ریتم کند دارد. موسیقی ساخته بهزاد عبدی است و انتخابی نیست. موسیقی خوب بود با اینکه برای من هم آزاردهنده بود اما میکس نهایی آماده نبوده و نسخه دیده‌شده نسخه آماده‌شده نیست. چند شب پیش که وزیر آمد گفتم این فیلم مورد تائید من نیست و از سالن بیرون آمدم. توضیح دادم که این فیلمی که شما دارید می‌بینید یک ماه و نیم دیگر کار دارد اما من حاضر بودم که این فیلم ناقص برای رسانه اکران شود اما حتی همان نسخه ناقص هم در سالن خوانده نشد.

وی گفت: یک‌بخشی از مسئولین ما واقع‌بین نیستند اگر سالنی خالی می‌رود بپذیرید که خالی است اگر تلگرام فیلتر است چرا اخبار جشنواره را در کانال تلگرام باید ببینیم. واقع‌بین باشیم و اگر فیلمی دو ماه کار دارد بپذیریم که با دستور آن را پخش نکنیم.

مهم‌ترین چیزی که دوست داشتم از شما بشنوم این است که این فیلم آن زمانی این زمانی است و کاراکترهای این فیلم هم واقعی بودند و این شرایط را رقم زدند باید دید که مسئولانی هستند که اجازه ندهند پالایشگاهی خراب شود؟! این‌ها خودشان تلاش کردند که سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار در محاصره آبادان خارج شود. آیا مسئولین ما می‌توانند از پشت میزشان بلند شوند و لباس کارگری بپوشند؟

حیدر رحیمی؛ بازیگر گفت: ممنون که فیلم ما را تماشا کردید و تسلیت می‌گویم به مردم خوی و ترکیه و امیدوارم دیگر چنین چیزهایی به وجود نیاید. وارد شدن من در این پروژه به خاطر تله‌فیلم قبلی که داشتم بود و من در آنجا دیده شدم و برای این فیلم انتخاب شدم. من آبادان بزرگ شدم. من در جنگ به دنیا آمدم و با ترکش آشنا هستم.

Neshast Golhaye Bavardeh (4)

محسن غفاری؛ دیگر بازیگر فیلم نیز بیان کرد: من هم تسلیت می‌گویم.پروژه جدید بود و از زمانی که علاقه بازیگری در من به وجود آمد دوست داشتم فیلم جنگی بازی کنم و روزی هم که تست دادم با لهجه آبادانی بودم اما یک نقشی به من داده شد که آبادانی نبود.

سعید براتی؛ مدیر فیلم‌برداری گفت: نسخه‌ای که دیدید باب میل نبود و هیچ سینمایی در ایران استاندارد نیست و فیلمی را با زحمت می‌سازیم اما در اکران می‌بینیم که آنچه می‌خواهیم نیست. ما مجبور بودیم روز فیلم‌برداری کنیم و آن را به شب تبدیل کنیم و امیدوارم نسخه خیلی خوب را زودتر برسانیم که همه ببینند. یک کار سخت در مدیوم سینما کردیم و این دیده می‌شود.

حسن ایزدی؛ طراح جلوه‌های ویژه بصری توضیح داد: این پروژه برای من سه پروژه محسوب می‌شد و هرکدام از اتفاقات در آن برای یک فیلم سینمایی کافی بود. ۴۰۳ پلان بود که عمده آن پیچیده و جدی بود. دشوارترین کار به لحاظ پیچیدگی سکانس سوخت‌گیری از تانکی است که در آستانه انفجار است. هم‌چین سکانس منتقل کردن سازه پالایشگاه نیز درعین‌حال که ساده بود اما پیچیدگی‌های زیادی داشت. حداقل تا دو ماه آینده درگیر این پروژه هستیم تا به نتیجه دلخواهمان برسیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>