سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب

نیو مکزیکو بهشت فیلمسازان هالیوودی

Better-Call-Saul

سرمایه‌گذاری مستقیم توسط سازندگان فیلم‌ها، سریال‌ها و محتوای دیجیتال در ایالت نیو مکزیکو به ۸۵۵ میلیون دلار رسید. این رقم رشد سی و شش درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش سوره سینما، در ایالت نیو مکزیکو بیش از ۱۰۹ پروژه ساخته شده است که سهم آثار سینمایی ۵۵ و ۴۵ برنامه تلویزیونی بود. جمع روز کاری تیم‌ها به ۶۶۸,۷۰۸ رسید که در حدود صد و ده هزار روز کاری بیشتر از پارسال بود.

ایالت نیو مکزیکو در حدود یکصد و سی میلیون دلار پاداش برای ساختن محتوا در نظر گرفته بود که بر اساس گزارش دفتر فیلم این ایالت، نود و دو درصد تصمیم‌گیران در رابطه با لوکیشن فیلمبرداری، این رقم را دلیل اصلی انتخاب نیو‌ مکزیکو می‌دانند. فقط هشت درصد از تولیدات در صورت نبود این پاداش، لوکیشن را تغییر نمی‌دادند.

گریشام فرماندار ایالت در نشست خبری گفت: باز هم رکوردشکنی در زمینه تولیدات سینمایی و تلویزیونی داشتیم که نشانگر مقصد جدید برای تولید است. با توجه به اقداماتی که در زمینه تربیت استعدادهای بومی انجام داده‌ایم، مستقیما به اقتصاد ایالت کمک کرده‌ایم و هزاران شغل جدید در نیومکزیکو ایجاد کردیم.

امبر دادسن مدیر دفتر فیلمسازی نیو مکزیکو در این نشست گفت: «با موفقیت سریال‌هایی نظیر «بریکینگ بد» (Breaking Bad) ، «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul) ، «محدوده بیرونی» (Outer Range) و «چیزهای عجیب» (Stranger Things) ، نیو مکزیکو به یک مقصد ثابت شده با لوکیشنی خاص تبدیل شده که نه تنها میزبان پروژه‌های بیادماندنی و موفق در فصول جوایز بوده بلکه محلی است برای روشن فکران و گوناگونی نژادی و جنسیتی.» برخی کارشناسان معتقدند یکی دیگر از دلایل علاقه فیلمسازان به تولید اثر در ایالت نیومکزیکو آن است که سران آن با سیاست‌های غیر لیبرالی ایالت‌هایی مثل تگزاس و فلوریدا مشکل دارند. در نیومکزیکو خبری از ران دی سنتیس نیست و مشکلی با تدریس انحرافات جنسی به خردسالان ندارند.

با توجه به لایحه‌ای که سنای نیو مکزیکو در سال ۲۰۱۹ تصویب کرد، ایالت می‌تواند به کمپانی‌ها برای تولید در این ایالت، پاداش داده و همکاری‌های بلند مدت در زمینه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری داشته باشند. پس از اجرایی شدن لایحه، نتفلیکس تصمیم‌ گرفت تا یک میلیارد دلار در بازه‌ای ده ساله، در این ایالت هزینه کند. کمپانی یونیورسال نیز تصمیم گرفت تا پانصد میلیون دلار هزینه مستقیم برای تولید بکند.

با توجه به حقوق بیشتر کارکنان صنعت سرگرمی، میانگین حقوق این افراد در حدود ۲۹ دلار برای هر ساعت بوده که یازده دلار بیشتر از میانگین مابقی مشاغل و صنایع است. ناگفته نماند که حداقل حقوق در اکثر ایالت‌ها بیش از ۱۲ دلار به ازای هر ساعت است.

سیاست جدید نیومکزیکو تاثیر قابل توجهی بر روی تمرکززدایی هالیوود هم داشته. به طوری که دوربین کارگردانان آمریکایی دیگر خودشان را محدود به چند لوکیشن خاص در لس آنجلس، واشنگتن و نیویورک نمی‌کنند. به نظر می‌رسد اتخاذ چنین سیاست‌هایی (البته به صورت درست و بر اساس مطالعات دقیق بومی) توسط استان‌ها در کشور خودمان هم می‌تواند کمک زیادی به رونق سینما، نمایش تصویر جذاب از مناطق مختلف میهن عزیزمان و البته تمرکززدایی از پایتخت داشته باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>