سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

ساخت مستند درباره شهید ابراهیم هادی

Ebrahim-Hadi

مستند «آتش و گلستان» به قلم و روایت علی رویین‌تن درباره شهید ابراهیم هادی ساخته می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‌ای مستند «آتش و گلستان»، این فیلم روایتی است از مانده‌های گروه چریکی دستمال سرخ‌ها، گروه چریکی اندرزگو و مطلعان کانال کمیل، و حکایت کارگردانی است که می‌خواهد درباره «ابراهیم هادی» فیلم بسازد.

او و تیم تحقیق و پژوهش‌اش دربه‌در دنبال کسانی هستند که ابراهیم هادی را دیده‌اند، با او بوده‌اند، از حال و احوال خصوصی او مطلع‌اند و همچنین کسانی که در هر جایی نمی‌خواهند این فیلم ساخته شود یا این سند تصویری شکل گیرد. این مستند عملا چالش‌هایی است که برای ساختن فیلم راجع به شهدا بر سر هنرمندان می‌آید. نامش «آتش و گلستان» است که نمی‌دانیم این بار آتش گلستان می‌شود یا گلستان آتش.

این فیلم قرار است پشتوانه‌ای باشد برای ساخت فیلم سینمایی «چریک» (زندگی شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی) که علی رویین‌تن قرار است آن را بسازد. پهلوانی و فریاد فتوت مهمترین خصوصیت ابراهیم هادی است، آدمی در پی انسانیت یا انسانیتی در قامت آدم.

ساخت «آتش و گلستان» از چند ماه قبل از کرونا آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد.

پس از اتمام فیلم از عوامل و همراهان نام برده خواهد شد و عوامل بر این باورند برای ساخت گمنامی باید دلبسته نامشان نباشند. این فیلم ستایش‌نامه ستارگانیست که در دل خاک دفن نشده‌اند و شهادت را ننوشیده‌اند. اما همروزگار مایند و ما از آن‌ها غافل مانده‌ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>