سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم برد پیت در صدر گیشه

Bullet-Train

برد پیت توانست بعد از سال‌ها با «قطار سریع‌السیر» در گیشه آمریکای شمالی خودنمایی کند.

به گزارش سوره سینما، فیلم «قطار سریع‌السیر» (Bullet Train) با بازی برد پیت برای دومین هفته متوالی در صدر گیشه آمریکا قرار گرفت. البته سرمایه‌گذاران اثر نباید افتخار خاصی به این موفقیت ظاهری داشته باشند، چون که رقیبی در میدان وجود نداشت.

پس از فروش سی میلیون دلاری در هفته اول، «قطار سریع‌السیر» توانست ۱۳ میلیون دلار دیگر در این هفته بفروشد. دیوید لیچ این اثر را با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته است و تاکنون ۱۱۴ میلیون دلار فروش جهانی داشته است. این فیلم اکشن باید در حدود ۲۳۰ میلیون دلار در نهایت بفروشد تا ضرر ندهد. اما اگر آمریکایی‌ها هم دیگر خریدار برد پیت نباشند، مابقی جهان احتمالا هنوز به تماشای او بنشینند.

»تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پس از سه ماه اکران، در رتبه دوم قرار گرفت. فیلم تام کروز و موفق‌ترین اثر کمپانی پارامونت در تاریخ، با فروش ۶۷۴ میلیون دلاری در رتبه هفتم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ آمریکای شمالی قرار دارد و در چند روز آینده «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) را پشت سر خواهد گذاشت.

فروش بی سابقه این اثر از چند جهت قابل اعتنا است؛ داستان «تاپ گان» در ادامه فیلم‌های ابرقهرمانی یا «جنگ‌های ستاره‌ای» نبوده و در دورانی که فیلم‌ها در بازه ۴۵ الی ۶۰ روز روانه پلتفرم‌های آنلاین می‌شوند، این اثر هنوز در حال اکران است. ژاپنی‌ها و برزیلی‌ها از فیلم تام کروز استقبال فراوانی کرده‌اند که می‌تواند نشان دهنده فضای سیاسی غیر لیبرال این دو کشور باشد. بولسنارو رئیس جمهور برزیل از فیلم تعریف کرده است. «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست» پرفروش‌ترین فیلم امسال است که به مانند اثر تام کروز، دنبال تبلیغات انحرافات جنسی و کمپینگ برای انتخابات دموکرات‌ها نیست.

اخبار حاکی از آن دارد که تام کروز قرارداد اکران ۱۲۰ روزه با پارامونت بسته است و این فیلم تا یکماه دیگر به اکران ادامه خواهد داد. گفتنی است که تام کروز می‌تواند رکورد بیشترین میزان درآمد از یک فیلم را با «تاپ گان» تجربه کند؛ شایعاتی از ۱۲۰ میلیون دلار به گوش می‌رسد.

سه فیلم جدید «مک و ریتا» (Mack & Rita) ، «سقوط» (The Fall) و «رفقا رفقا رفقا» (Bodies Bodies Bodies) در این هفته اکران شد که هیچ یک راه به پنج اثر پرفروش نبرد. «هیولا» (Beast) فیلمی اکشن با بازی ادریس آلبا از هفته بعد و «سه هزار سال انتظار» (Three Thousand Years of Longing) فیلمی از جورج میلر، دو هفته بعد اکران خواهند شد که گیشه موفقی برای این اثر پیش‌بینی نمی‌شود.