سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

الک بالدوین، قاتلی نگران قصاص

الک بالدوین

الک بالدوین پس از به قتل رساندن هلنا هاچینز نگران بود تا طرفداران ترامپ، قصاص مقتول را بگیرند.

به گزارش سوره سینما، الک بالدوین در مصاحبه‌ای با CNN گفت: من  پس از تیراندازی (کشتن فیلمبردار) در صحنه فیلم «زنگار» نگران بودم که طرفداران ترامپ بنده را قصاص کنند.

بالدوین در ادامه افزود: رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا گفت که من احتمالا از روی عمد به هلنا هاچینز (فیلمبردار) تیراندازی کرده‌ام. فقط همین مسئله مرا نگران کرده بود. *

بالدوین در ادامه گفت که پس از اظهارات ترامپ، هزار درصد نگران جانش بود. ترامپ به هوادارانش دستور داد تا به مجلس حمله کنند و در ضمن یک پلیس را نیز کشتند. * من نگران بودم که هواداران چنین آدمی آیا مرا نیز خواهند کشت؟

پس از تحقیقات سازمان اف‌بی‌آی، آنها به این نتیجه رسیدند که اسلحه‌ای که در دست بالدوین بود، سالم بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند بدون چکاندن ماشه، شلیک کند. نتیجه‌گیری اف‌بی‌آی با اظهارات بالدوین در تضاد است. او به پلیس و رسانه‌ها گفته است: من ماشه را نچکاندم.

بالدوین در اولین مصاحبه‌ پس از کشتن فیلمبردار به مجری شبکه ای‌بی‌سی گفت: من هیچوقت اسلحه را به سمت کسی نشانه نمی‌گیرم تا شلیک کنم، هیچوقت.

نکته اینجاست که او اسلحه را بسمت کسی نشانه گرفت و شلیک کرد.

*  الک بالدوین به‌مانند دیگر چهره‌های شاخص هالیوود می‌دانست که نیازی نیست نگران مقتول و سیستم قضایی باشد؛ سیستم قضایی آمریکا در اکثر مواقع، طرف هالیوود را گرفته و روی گناهان آنها، حتی قتل، سرپوش می‌گذارد. بالدوین اولین نمونه این لاپوشانی‌ها نیست. ازرا میلر بازیگر بدون جنسیت فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی وارنر، چند مورد آدم‌ربایی، تجاوز و درگیری داشته است که صرفا بدلیل «بدون جنسیت» و چپ‌گرا بودن، هنوز کارش به زندان نیافتاده است.