سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

روایت بازیگر «دنیای ژوراسیک» از تبعیض جنسیت در هالیوود

Bryce-Dallas-Howard

برایس دالاس هاوارد بازیگر مجموعه فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» از دستمزد بسیار کم خود در دو قسمت اول پرده برداشت.

به گزارش سوره سینما، برایس دالاس هاوارد دختر ران هاوارد کارگردان و همبازی کریس پرت در مجموعه فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) به صورت امبر هرد مسلکانه‌ای در مصاحبه‌ای با وب‌سایت اینسایدر گفت که دستمزد او برای دو فیلم اول خیلی کمتر از کریس پرت ستاره فیلم‌های مارول، بوده است. اما هاوارد گفت که کریس تلاش کرد تا من هم دستمزد یکسان با او بگیرم. پیشتر شایعه شده بود دستمزد هاوارد در حدود هشت میلیون دلار بوده است. هاوارد درباره این شایعه گفت: شایعات خیلی جالب بود، من خیلی کمتر از این عدد پول گرفتم، خیلی کمتر. وقتی برای قرارداد در سال ۲۰۱۴ مصاحبه می‌کردیم، دنیای متفاوتی بود و ما در موقعیت خیلی ضعیفی قرار داشتیم. من متأسفانه باید برای سه فیلم قرارداد می‌نوشتم.

هاوارد در ادامه افزود: اما باید بگویم که من و کریس راجع‌به این قضیه صحبت کردیم و او از هر فرصتی برای حل مشکل من استفاده می‌کرد. او رسما به من‌ گفت که نگران هیچ‌ چیزی نباشم و او همه مذاکرات را به‌شخصه انجام خواهد داد. «نگران نباش و من کاری می‌کنم که همه ما دستمزد یکسان بگیریم.»

پرت توانست با اضافه کردن بند ancillary rewards به قرارداد کاری کند که هاوارد پول بیشتری کسب کند. این بند اشاره به پاداش مالی از فروش اسباب‌بازی و تی‌شرت و غیره دارد.

هاوارد در پایان گفت: من خیلی کریس را بابت کاری که برایم کرد دوست دارم. من از محل این پاداش‌ها خیلی بیشتر از دستمزد بازی در فیلم پول درآوردم.

در هالیوودی که «مردانگی زهرآگین» را یکی از بزرگترین معضلات جهان می‌داند، هنوز برایس دالاس هاوارد ها نیاز به یک کریس پرت سوار بر اسب سفید دارند تا پرنسس را از شر جادوگر گدا صفت نجات دهد. هاوارد با ترفندی امبر هرد مسلکانه می‌خواهد به شکاف دستمزد میان زنان و مردان اشاره کند. امبر هرد نیز معتقد است که او و جیسون ماموا باید دستمزد یکسانی برای «آکوامن» می‌گرفتند.

خود کرده را تدبیر نیست؛ بحران دستمزد یکسان را هالیوود به‌جان جهان انداخته و اولین نفر نیز باید خود آنان بهای این سیاست را بپردازند. هیچ یک از آثار اکشن فمینیستی در چند سال اخیر گیشه خوبی نداشته است و هالیوود هنوز‌ جایگزین مونث سیلوستر استالونه و آرنولد شوراتزنگر و بروس ویلیس و جیسون استیتهام و راک را پیدا نکرده است.

در اقدامی دیگر در این سیاست دستمزد یکسان، تیم فوتبال زنان آمریکا دستمزد یکسانی با تیم مردان دریافت می‌کنند. شایان ذکر است که مخاطب فوتبال زنان کمتر از ده درصد فوتبال مردان است. نکته دیگر درباره فوتبال زنان در آمریکا، سرمایه‌گذاری بسیار زیاد است کشور در تربیت این تیم فوتبال کرده است‌. به‌مانند بودجه نظامی آمریکا که ده برابر کشور بعدی است، آنها برای پیشرفت فوتبال زنان نیز چند برابر هر کشور دیگر سرمایه‌گذاری کردند اما باز آنها دم از نابرابری می‌زنند. تیم فوتبالی که به پرچم و سرود ملی این کشور توهین کرده اما کاخ سفید بایدن به آنها مدال افتخار داد!


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>