سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

پائولو سورنتینو رئیس هیات داوران جشنواره مراکش شد

Paolo-Sorrentino

پائولو سورنتینو؛ کارگردان برنده اسکار و کارگردان فیلم «دست خدا»، ریاست هیات داوران جشنواره فیلم مراکش را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از ورایتی، پائولو سورنتینو؛ کارگردان ایتالیایی که در سال ۲۰۱۳ برای فیلم سینمایی «زیبایی بزرگ» برنده اسکار شد، قرار است ریاست هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش را بر عهده بگیرد. این جشنواره محبوب امسال پس از لغو دو ساله به دلیل همه گیری ویروس کرونا، به شکل فیزیکی از ۱۱ الی ۱۹ نوامبر (۲۰ آبان الی ۲۸ آبان) برگزار خواهد شد.

هیات داوران مراکش جایزه طلای Étoile d’Or را به یکی از ۱۴ فیلم بلندی که قرار است در این جشنواره شرکت کنند، اهدا خواهد کرد که هدف آن نمایش فیلمسازان در حال رشد از سراسر جهان است.

پائولو سورنتینو برای هیات اعضای هیات داوران، از کارگردانان و استعدادهای معتبری مانند مارتین اسکورسیزی و کاترین ماتیلدا سوینتن پیروی می‌کند که در سال‌های گذشته ریاست آن‌ها را بر عهده داشتند.

سورنتینو در بیانیه‌ای گفت: «جشنواره فیلم مراکش برای من جایی است که رویای تماشای فیلم‌های متعدد با مارتین اسکورسیزی و گذراندن روزها با او و سایر همکاران با استعداد در مورد سینما به حقیقت پیوست. من معتقدم (می‌خواهم باور کنم) که سینماها دوباره پر خواهند شد و مطمئن هستم که فیلم‌های فوق‌العاده زیادی به زودی اکران می‌شوند.»