سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب
برنامه ونیزی‌ها به هم خورد؛

مراسم حمایت از پناهی بدون سینماگران ایرانی

Flash-mob

رویدادی که جشنواره فیلم ونیز در حمایت از جعفر پناهی برگزار کرد بدون حضور وحید جلیلوند، نوید محمدزاده و دیگر سینماگران ایرانی به پایان رسید.

سوره سینما – با وجود اعلام قبلی جشنواره فیلم ونیز و تبلیغات گسترده رسانه ای که برای مراسم فلش ماب ۹ سپتامبر (که در راستای حمایت از فیلمسازان زندانی شده ایران در جشنواره ونیز) صورت گرفته بود اما هیچ یک از هنرمندان سینمای ایران که در ونیز حضور دارند روی فرش قرمز این مراسم حاضر نشدند و فلش ماب ونیز در این شرایط به آنچه که در نظر داشت نرسید!

در خبری که در سایت اسکرین از این مراسم منتشر شده، آمده است:

آلبرتو باربرا (مدیر جشنواره ونیز)، جولیان مور (بازیگر آمریکایی) و ماریانو کوهن (کارگردان آرژانتینی)، لئوناردو دی کوستانزو (تهیه‌کننده و کارگردان ایتالیایی) از جمله هنرمندانی بودند که برای حمایت از جعفر پناهی، روی فرش قرمز فلش ماب حاضر شدند.

حامیان حاضر شده روی فرش قرمز فلش ماب، پلاکاردهایی به رنگ آبی روشن با عکس های کارگردان در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جعفر پناهی را آزاد کنید».

در حاشیه این فلش ماب، آلبرتو باربرا به اسکرین گفت: «پیام این است که همه ما در کنار فیلمسازان هستیم. در درجه اول باید به این افراد اجازه داده شود تا ایده های خود را بیان و هنر خود را خلق کنند، به همین دلیل است که ما آنها را دوست داریم و از آنها حمایت می کنیم. حملات به آزادی بیان در سراسر جهان در حال افزایش است و این واقعاً نگران کننده است.»

گفتنی است فلش ماب طراحی شده، روی فرش قرمز در کاخ جشنواره (Palazzo del Cinema) که در آن مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز برگزار می شود، برگزار شد اما با وجود تمام تلاش های جشنواره ونیز برای پررنگ نشان دادن این مراسم، هیچ یک از هنرمندان حاضر در ونیز از جمله هومن سیدی، وحید جلیلوند، نوید محمدزاده، فرشته حسینی، محسن تنابنده، طناز طباطبایی و یا حتی لیلا حاتمی به عنوان یکی از اعضای هیات داوران در این فلش ماب حضور نداشتند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>