سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

گلایه کارگردان «خدای جنگ» از منتقدان مارول

کاپیتان مارول

دیوید جیف کارگردان «خدای جنگ» بازی معروف پلی استیشن از مردانی که از آثار ضعیف مارول انتقاد می‌کنند، عصبانی شده است.

به گزارش سوره سینما، دیوید جیف کارگردان اولین بازی از مجموعه «خدای جنگ» و نویسنده چند قسمت بعدی این سری، به مردانی که از آثار ضعیف مارول با قهرمانان اصلی زن، ایراد می‌گیرند، اتهام ضد زن، ضد همجنس‌گرایی و نژادپرست بودن زد. این کارگردان در ابتدا به توییت یکی از کاربران معروف درباره مصاحبه بری لارسن بازیگر نقش کاپیتان مارول، واکنش نشان داد. بری لارسن علت عدم استقبال از فیلم ضعیف خود را ، عقب افتاده بودن مردان و زن ستیز بودن آنها، به کررات خوانده است؛ او در این مصاحبه بجای جواب دادن به سوال گزارشگر، به سبک هیلاری کلینتون تصمیم گرفت که ورق فرهنگ مظلوم نمایی (Victim Culture) را بازی کرده و بگوید که معلوم نیست آیا آینده‌ای در دنیای مارول داشته باشد. کاربر توییتر زیر این مصاحبه نوشته بود که: بری لارسن از هیچ تلاشی برای نفرت انگیز بودن دریغ نمی‌کند. همیشه لازم نیست در هر مصاحبه‌ای معرکه بگیری.

دیوید جیف در واکنش به این توییت نوشت: مردان می‌توانند بگویند که «کاپیتان مارول» فیلم ضعیفی بود، اما حقیقت اینست که بری لارسن هیچ اهمیتی به این افراد آشغال نمی‌دهد. او التماس این مردها را نمی‌کند. او نیازی به ستایش این افراد ندارد. او دست یکسری مرد جاهل خوره فیلم را نخواهید بوسید و به همین دلیل این مردها از او متنفرند.

جیف در ادامه چند توییت دیگر نوشت: مردها از «بیوه سیاه» (Black Widow) و «شی هالک» (She-Hulk)  و «کاپیتان مارول» و «خانم مارول» متنفرند. چرا؟ به این علت که اینان قهرمانانی قدرتمند و مستقل و بی نیاز از مردها هستند. به عقیده جیف مردها از «اسکارلت ویچ» خوششان می‌آید، زنی که برای رسیدن به مرد آرزوهایش حاضر است چند دنیا را نابود کند. او در ادامه افزود: می‌بینید؟ خیلی نفرت اگیز و زن ستیزانه است.

جیف فردای این ماجرا تصمیم گرفت تا کمی قضیه را ماست مالی کند. او در توییتر نوشت: من نمی‌گویم که شماها یک تی‌شرت با شعارهای زن ستیزانه بر تن خود کرده‌اید و در خیابان راه می‌روید. مشکل من با کسانی است که برچسب «چپ‌گرایی» به آثار ابرقهرمانی می‌زنند و تلفظ زن به انگلیسی را wahman می‌گویند.

او در ادامه نوشت: من نگفتم که مردها از آثار ضعیفی نظیر «مرد آهنی ۲» و «مرد مورچه‌ای» و «ثور: دنیای تاریک» و «انتقام‌جویان ۲» دفاع می‌کنند. مسئله اینجاست که این آثار ضعیف را به شدت چند اثر اخیر دیزنی، Review Bomb نمی‌کنند.

مردان زن ستیز فقط وقتی نیت پلید خود را آشکار می‌کنند که با یک کاراکتر زن غیر سفیدپوست، بدون جنسیت یا تراجنسیت روبرو می‌شوند.

این مردها با همه زنان سفیدپوست مشکل ندارند. کاراکتر سارا کانر در «ترمیناتور ۲» یا ریپلی در «بیگانه» و واندا مکسیماف نزد این افراد محبوب است.

به نظر می رسد دیوید جیف مانند چند چهره دیگر نظیر مارک روفالو بجای اینکه مشکل اصلی آثار هالیوود را ببینند، دنبال متهم کردن هواداران پر و پا قرص کامیک بوک‌ها هستند. تنها مسئله‌ای که او بدرستی به آن اشاره داشت، شدت Review Bombing دو سال اخیر بوده است. امروز مخاطبان دیگر تحمل شعار شنیدن و تبلیغات لیبرالیسم را ندارند. به محض اینکه امسال دیزنی و وارنر کمپین تبلیغاتی یک اثر را با شعارهای تبلیغاتی سیاسی دموکرات‌ها در هم تنند، مردم تیزر این آثار را دیس‌لایک می‌کنند. تیزر «پری دریایی کوچولو» قریب به ۲ میلیون دیسلایک در یوتیوب دارد. حتی برخی از سیاه‌پوستان معتقدند که نیازی به سیاه کردن یک کاراکتر دانمارکی نبود. مخاطب جدی امروز فریبGaslighting  هالیوود را به سختی خواهد خورد. لذا دیزنی و آمازون سبب جنبشی در میان مردم شده‌اند که گریبان آثاری که تا چندی پیش فروش تضمین شده داشته اند، را گرفته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>