سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۳:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب
همزمان با چهلم شهدای شاهچراغ؛

مستند «پاییز حرم» روی آنتن می‌رود

Paeeze-Haram

مستند «پاییز حرم» که روایت ناگفته شاهدان عینی از حادثه شاهچراغ شیراز است، دوشنبه ۱۴ آذرماه روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پروژه، همزمان با فرارسیدن چهلمین روز درگذشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز، مستند تلویزیونی «پاییز حرم» به کارگردانی علی خسروی و تهیه‌کنندگی مصطفی خیرپور، تازه‌‌ترین محصول مرکز مستند سوره، دوشنبه چهاردهم آذرماه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند ۳۰ دقیقه‌ای که روایتی ناگفته از حادثه تلخ حمله به زوار حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) است، برای نخستین بار دوشنبه ۱۴ آذرماه ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن می‌رود.

«پاییز حرم» طی روزهای آینده از دیگر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

این مستند حاوی تصاویر تازه و نادیده‌ای از دوربین‌های مداربسته حرم حضرت احمد بن موسی (ع) و روایت‌هایی تلخ از شاهدان عینی ماجرای حمله تروریستی شاهچراغ در گفتگو با خادمان و زائران است.

حادثه حمله تروریستی به حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) شیراز در عصر چهارم آبان سال جاری توسط گروه تکفیری داعش به وقوع پیوست که در پی آن ۱۳ نفر از زوار به شهادت رسیده و ۳۰ تن زخمی شدند. در میان شهدا دو کودک و یک زن نیز بودند.

مرکز مستند سوره اکنون با هدف آگاهی بخشی و نمایش روایت مردمی از شاهدان عینی حادثه، همزمان با فرارسیدن چهلم شهدای شاه‌چراغ، نخستین روایت مستند از این حادثه را به تصویر کشیده است.

عوامل «پاییز حرم» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: علی خسروی، تهیه‌کننده: مصطفی خیرپور، تصویربردار: محمد قلی‌زاده، صدابردار: مرتضی احمدی، تدوین: محمد ثقفی و تهیه شده در مرکز مستند سوره.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>