سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب
در هفتمین روز فجر۴۱ چه گذشت؟

همراهی وزیر نفت با وزیر ارشاد برای تماشای فیلمی که نرسید!

Fajr-Day7

جواد اوجی؛ وزیر نفت برای تماشای فیلم «گل‌های باوارده» به پردیس ملت آمد و وزیر ارشاد را همراهی کرد، اما این فیلم در سالن‌های اصلی پردیس ملت و برای اهالی رسانه نمایش داده نشد.

به گزارش سوره سینما، هفتمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم‌ به کار خود پایان داد. در این روز از جشنواره با اینکه مانند هر روز قرار بود دو فیلم اکران شود اما فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» به اکران نرسید و جنجال‌هایی را در رسانه‌ها به پا کرد.

در این روز محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد اوجی؛ وزیر نفت از جشنواره چهل و یکم فجر بازدید کردند.

*بازدید وزیر ارشاد از خانه رسانه: درهای سینما به روی همه باز است

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز هفتم جشنواره برای بازدید از سینمای رسانه‌ها به پردیس ملت آمد و در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و پاسخگوی سؤالات آنان شد.

وزیر ارشاد درباره موضع وزارت ارشاد درباره برخی هنرمندان معترض و غایبان در جشنواره فجر گفت: جشنواره و سازمان سینمایی و وزارت ارشاد را خانه همه هنرمندان می‌دانیم. همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای جزو خانواده ما هستند و ما آماده شنیدن حرف‌های آن‌ها هستیم. از همه آن‌ها می‌خواهیم این کار را که عشق و علاقه آن‌هاست با همین علاقه ادامه دهند. خانواده سینما دوقطبی شدنی نیست.

وی افزود: همه سینماگران زیر چتری واحد و معتقد به نظام و قانون هستند و ما هم در خدمت همه سینماگران با لحاظ کردن این دو شرط هستیم.

Vazir-Ershad

اسماعیلی درباره برخی فضاسازی‌ها درباره افت استقبال از جشنواره امسال نیز بیان کرد: آمارها مشخص است. امروز آقای خزاعی و آقای امینی با عدد و رقم در جلسات مختلف نشان دادند که میزان حضور مردم در جشنواره به نسبت سال‌های گذشته به‌مراتب بیشتر بوده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر امکان بازگشت برخی سینماگران معترض در حوادث اخیر به میدان تولید و فیلم‌سازی هم تأکید کرد: من از همان ابتدا اعلام کردم درهای وزارت ارشاد همواره به روی همه هنرمندان باز است. اگر هنرمندی اشتباهی هم مرتکب شده باشد درها به رویش بسته نشده است. ما از بازگشت همه هنرمندان استقبال می‌کنیم. همه هنرمندانی که برای مردم لحظات خوبی را آفریده‌اند حالا اگر در جایی دچار خطا و لغزشی شده باشند، بنای ما در وزارت ارشاد این است که فضا را باز کنیم تا همه علاقه‌مندان بتواند بدون دغدغه کار کنند.

*افتتاح بازار جشنواره بین‌الملل فیلم فجر بعد از هفت روز

بازار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در هفتمین روز از برگزاری جشنواره در برج میلا‌د افتتاح شد. محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی طی این مراسم طبق روال همه افتتاحیه‌ها صحبت کرد و گفت: «بازار جشنواره امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با متمرکز شدن در منطقه ادامه دارد و تمام کسانی که شرکت کرده‌اند حداقل تا امروز ابراز رضایت می‌کردند و جمع‌بندی آن‌ها را در پایان می‌توانیم داشته باشیم.»

خزاعی درباره این‌که چرا اسامی مهمان‌ها اعلام نشده است؟ بیان کرد: «قرار بود امروز معرفی شوند که این اتفاق خواهد افتاد. البته مهمان‌های بازار احتیاج به معرفی ندارند چون از نام غرفه‌های مشخص است که از کدام کشور هستند ولی این را تأکید می‌کنم که ما به اهدافی که برای این بازار پیگیری می‌کردیم، رسیدیم.»

*نشست «کاپیتان» و شیرین‌زبانی بازیگران کودک

نشست فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی تنها نشست برگزار شده در روز هفتم بود. این فیلم که ماجرا و آرزوهای کودکان سرطانی را در یک بیمارستان روایت می‌کند در کنار درد و رنج این بیماران به‌اندازه‌ای از بازیگران کودک شیرین بهره برده که در حین ناامیدی، امیدواری را نشان می‌دهد.

در این نشست ۴ بازیگر کودک در فیلم حضور داشتند که با شیرین زبانی و ژست‌های خاص کودکانه، اولین نشست دلپذیر جشنواره چهل و یکم را رقم زدند.

Neshast Capitan (14)

شایان دارمی‌پور؛ کودک آبادانی که در فیلم هم یکی از کودکان دل‌نشین بود و رپ‌خوانی می‌کرد، به درخواست اصحاب رسانه در نشست فیلم نیز رپ‌خوانی کرد.

*«گل‌های باوارده» به ملت هم نرسید!

از ظهر روز هفتم قرار بود فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» در سینماهای مردمی اکران داشته باشد اما بنا به دلایل فنی دی‌سی‌پی فیلم به سینماهای مردمی نرسید و در ادامه در برج میلاد نیز اکران نشد.

این فیلم به کارگردانی مهرداد خوشبخت که بنا بر برنامه اعلام‌شده در جدول اکران سینمای رسانه قرار بود، ساعت ۱۹ روز هفتم (۱۸ بهمن) در پردیس ملت (خانه جشنواره) و برای اصحاب رسانه اکران شود، در ساعت مقرر نمایش داده نشد و با اعلام جشنواره به ساعت ۲۰ موکول شد اما دست‌اندرکاران جشنواره تا ۲ ساعت پس از زمان تعیین‌شده هم از اعلام عدم اکران فیلم سر باز زدند و نهایتاً پس از ۲ ساعت بلاتکلیفی، اهالی رسانه ناچار به ترک پردیس سینمایی ملت شدند.

شنیده‌ها حامی از آن است که این فیلم به دلیل طولانی شدن مراحل پس‌تولید امروز به اکران‌های مردمی هم نرسیده بود و در سانس‌هایی که برای آن بلیت‌فروشی شده بود، فیلم دیگری برای مخاطبان روی پرده رفت.

براساس اعلام روابط عمومی جشنواره دلیل عدم اکران این فیلم اشکال فنی در نسخه ارسالی فیلم برای اکران در پردیس سینمایی ملت عنوان شد.

این تغییر برنامه در حالی بود که وزیر نفت مهمان ویژه سینمای اصحاب رسانه بود تا در کنار آن‌ها به تماشای فیلم «گل‌های باوارده» با موضوع مهندسی نفت در سال‌ها دفاع مقدس بنشیند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید وزیر نفت را همراهی می‌کرد.

* اکران «گل‌های باوارده» پنجشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در سانس چهارم

این فیلم که نمایش اش در روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه به دلیل مشکلات فنی نسخه اکران به تعویق افتاده بود، ساعت ۲۲ روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه در سالن‌های اصلی پردیس سینمایی ملت(خانه رسانه) به روی پرده می‌رود و نشست پرسش و پاسخ آن نیز برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>