سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

فرار باب آیگر‌ از کشتی در حال غرق؟!

Robert-Iger-Disney

باب آیگر‌ مدیرعامل جدید دیزنی، خبر از خداحافظی قریب الوقوع از این کمپانی داد.

سوره سینما – همین چند ماه پیش بود که باب آیگر، به عنوان مدیرعامل جایگزین باب چپک شد. قرار بود که او سکان هدایت این کشتی در حال غرق را به دست گرفته و آن را به سواحل امن و آرامش هدایت کند. اما پس از آن که او هم نتوانست با سیاستمداران ایالت فلوریدا به صلح دست پیدا کند، قصد دارد برای دومین بار از مجموعه دیزنی خداحافظی کند. آیگر به دنبال بیرون پریدن از این کشتی بوده و به هیئت مدیره دیزنی گفته است که فرصت زیادی برای پیدا کردن جایگزین او نیست. او به نوعی اولتیماتوم به سرمایه گذاران داده است.

آیگر پیش‌تر از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ مدیرعامل کمپانی دیزنی بوده. این چهره سرشناس رسانه‌ای در آمریکا که علاقه زیادی به حضور در سیاست هم دارد پس از شکست‌های تجاری دیزنی در سال گذشته برای یک مقطع کوتاه ۲ ساله به ریاست برگشت تا هیئت مدیره بتواند جانشین مناسبی برای طولانی مدت پیدا کند و حالا با مصاحبه اخیرش هیئت مدیره را تحت فشار گذاشته تا جانشینش را زودتر مشخص کنند.

پیشتر باب چپک از پست خودش اخراج شده بود و دیزنی دوست ندارد به شرکتی تبدیل شود که مدیران نالایقش را پشت سر هم به بیرون هدایت می‌کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>