سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
در آخرین اکران «پوست شیر» چه گذشت؟

صف طولانی سینما برای یک درام پلیسی

Pooste-Shir

ازدحام جمعیت در آخرین اکران مردمی قسمت پایانی سریال «پوست شیر» گواه از آن داشت که با وجود کم و کاستی‌هایی که در پایان‌بندی فیلم‌نامه این سریال بود، اما مخاطب آن را پسندیده، مخاطبی که حالا سخت‌پسندتر از سال‌های گذشته شده است.

سوره سینما هدیه حدادی‌اصل: صف طولانی مردم را که برای گرفتن بلیت‌هایشان مقابل دستگاه چاپ دیدم، به یاد روزهای گذشته افتادم، روزهایی که مردم برای تماشای فیلم‌های سینما صف‌های طولانی را تحمل می‌کردند، آن زمان‌هایی که هیچ‌چیز در دست سوشال مدیا نبود و حتی برای خرید بلیت باید پشت شیشه کوچک گیشه؛ منتظر بریده شدن بلیت‌های کاغذی می‌ماندیم…

کمی بیشتر که نگاه کردم، به روزهای قبل از شروع کرونا رسیدم، روزهایی که حال و هوای سینماها تا این اندازه بی‌رمق نبود. روزهایی که مردم با سینما قهر نبودند. روزهایی که اکران‌های مردمی فیلم‌ها با حضور عوامل و چهره‌های پرطرفدار فیلم برگزار می‌شد. روزهایی که خیلی هم دور نیستند…

«پوست شیر»؛ سریالی که به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال در نمایش خانگی مطرح شد و به‌اندازه‌ای ماجراجویانه و معمایی بود که هر هفته با اماواگرهای مخاطب روبه‌رو می‌شد.

طی مدت پخش، کشش، تعلیق و گره‌های روایی در سریال توانست مخاطب را هر هفته با خود همراه کند، مخاطبی که هر چهارشنبه رأس ساعت هشت صبح انتظار پخش قسمت جدید را می‌کشید تا بتواند جوابی برای سؤال‌هایش پیدا کند. تصویر کردن پلیس مقتدر در مقابل جرائم رخ‌داده، شخصیت‌پردازی‌های صحیح و از همه مهم‌تر رفاقت بی‌چون‌وچرای رضا پروانه‌ی داستان مخاطب را درگیر کرد.

نویسنده در این سریال نبض مخاطب را در دست گرفت و کارگردان آن را با خود برد، سکانس‌هایی که نفس بیننده را حبس می‌کرد با بازی کاراکترها موزون بود. برگ برنده «پوست شیر» جدای از بازی بازیگران محبوبش، مخفی‌کردن اطلاعات از تماشاگر و اندک سرنخ‌هایی بود که به او می‌داد. حالا این سریال از ایستگاه پایانی خود هم پیاده شده و باید دید آیا بعدازآن سریال دیگری با این مختصات را خواهیم داشت یا خیر.

* در آخرین اکران «پوست شیر» چه گذشت؟

شب گذشته، اکران آخرین قسمت از سریال پرطرفدار «پوست شیر» با حضور عوامل و بازیگران آن در پردیس سینمایی لوتوس مال برگزار شد.

جمشید محمودی (کارگردان)، نوید محمودی (تهیه‌کننده)، هادی حجازی‌فر (بازیگر نقش نعیم)، پانته‌آ بهرام (بازیگر نقش لیلا)، علیرضا کمالی (بازیگر نقش رضا پروانه)، پردیس احمدیه (بازیگر نقش ساحل)، ژیلا شاهی (بازیگر نقش مژگان) در این اکران حضور داشتند.

شور و اشتیاقی که مردم برای لحظه‌ای دیدن بازیگران داشتند از تصورم خارج بود. حالا دیگر مردم هادی حجازی‌فر را با اسم نعیم مولایی در خاطر ثبت کرده‌اند و یا علیرضا کمالی‌ای که دیگر برای مردم یک رضا پروانه‌ی تمام‌عیار بود.

در میان ازدحام جمعیت با هر مخاطبی که صحبت می‌کردم از نقش پلیس در سریال می‌گفت. پلیسی که کاراکتر آن را شهاب حسینی (محب مشکات) ایفا می‌کرد. بازی بی‌نقص این بازیگر کهنه‌کار چنان مخاطب را به وجد آورده بود که توانست چهره مقتدر و حمایتگر پلیس را تصویر کند.

«پوست شیر» با هر ماجراجویی که داشت تمام شد. شاید در قسمت پایانی منتظر گرفتن پاسخ‌ سؤال‌های زیادی بودیم و شاید پایان‌بندی که دیدیم با انتظار بسیاری از ما تفاوت داشت اما هر چه که بود با کم‌وکاستی‌هایش به یک سریال پرطرفدار و محبوب تبدیل شد، سریالی که از بالای شهر تا کوچه و پس کوچه‌های پایین شهر آن را دنبال می‌کردند و دوستش داشتند…


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>