سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۵:۵۲ ب.ظ چاپ مطلب

جشن تاج‌گذاری کم‌ستاره پادشاه پیر

Coronation

جشن تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا در حالی انجام شد که سلبریتی‌های کمی در مراسم حضور پیدا کردند.

سوره سینما – گویا به غیر از مردم انگلیس که به سلطنت این کشور افتخار می‌کنند، مابقی مردم اهمیت زیادی برای جشن پادشاهی چارلز قائل نیستند. شاید با توجه به مظلوم نمایی هایی که مگان مرکل (عروس پرحاشیه خاندان سلطنتی) در دنیا به راه انداخته است، تعداد بسیار کمی از سلبریتی‌ها به این جشن آمدند.

تنها کیتی پری و لاینل ریچی سلبریتی‌های آمریکایی حاضر در این مراسم بوده و قرار است در کنسرت تاج‌گذاری، اجرای موسیقی داشته باشند.

مگی اسمیت، جودی دنچ و اما تامپسون دیگر سلبریتی‌های انگلیسی حاضر در مراسم بودند.

تام کروز نیز چند روز پیش در یک ویدیو، پادشاهی بریتانیا را به چارلز تبریک گفت. البته تام کروز به دلیل انتخاب لوکیشن‌های تعداد زیادی از آثار اکشن خود را در انگلیس قرار داده است و به نوعی حق آب و گل در این کشور دارد.

تعدادی از سلبریتی‌های دیگر فقط در شبکه‌های اجتماعی این جشن را تبریک گفتند.

کاترین زیتا جونز در اینستاگرام گفت: «خداوند، پادشاه حفظ کند. خداوند ملکه را عاقبت به خیر کند. صمیمانه عاشق پادشاه چارلز و ملکه کامیلا هستم. الآن من در بهترین لباسم در خانه‌ام در بریتانیا نشستم و دارم شیرینی و چایی می‌خورم و شاهد شکل گرفتن تاریخ هستم.»

پال مکارتنی خواننده بیتلز گفت: «از این روز بزرگ در تاریخ کشورمان، لذت ببرید.»

التون جان نیز پادشاهی را به‌ چارلز تبریک گفت.

دیوید بکهام در اینستاگرام گفت: «امروز شاهد گرد هم آمدن ‌مردم کشورمان برای جشن گرفتن پادشاهی اعلی حضرت چارلز سوم و ملکه کامیلا هستیم.»

البته جشن پادشاهی چارلز در صدر ترندینگ توییتر قرار نداشت. این نام پرنسس دایانا بود که چند برابر نام چارلز در توییتر ترند شد. تعدادی از زنان انگلیسی، از ملکه جدید دل خوشی ندارند.

چپ‌گراهای آمریکا اساسا از سلطنت خوششان نمی‌آید، جمهوری‌خواهان هم به دلیل مواضع ریاکارانه چارلز در قبال تغییرات آب و هوایی، دل خوشی از او نداشته و اهمیتی به این جشن ندادند. چارلز به عنوان یکی از فعالان جبهه مبارزه با تغییرات آب و هوایی، یک هواپیمای شخصی جدید، به‌ مناسبت تاج گذاری، به خود هدیه داد. ما پیشتر در گزارشی درباره تیلور سوئیفت گفته بودیم که هواپیمای شخصی آن دلسوز محیط زیست، به اندازه ۱۷۰۰ نفر آدم عادی، هوا را در طول سال آلوده می‌کند.

چارلز به دنبال بر قراری نظم جدید جهانی، از منظر world economic forum بوده و از دوستان نزدیک کلاس شواب است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>