سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

بی‌بی‌سی جلوی انتقاد از حاکمیت را می‌گیرد

Meghan-Markles

مدیرعامل بخش مستندسازی شبکه بی‌بی‌سی در مصاحبه‌ای اشاره داشت که آنها هیچوقت مستند انتقادی «هری و مگان» را نمی‌ساختند.

سوره سینما – کلر سیلری مدیر بخش مستندسازی شبکه بی‌بی‌سی در مصاحبه‌ای اشاره داشت که این شبکه مستند نتفلیکسی «هری و مگان» را نمی‌ساختند، به این دلیل که یک پلتفرم عمومی نمی‌تواند اختیار تالیف را واگذار کند.

سیلری در ادامه گفت: «مخاطب به ما اعتماد کرده است و یکسری انتظارات دارد… اما مردم اختیار کامل را در فضای آنلاین دارند و می‌توانند هرچه را که دوست دارند بگویند. * … مسئله اینجاست که مردم هزینه‌ای را برای محتوای ما پرداخت می‌کنند و توقع دارند که ما استاندارد خود را رعایت کنیم.»

سیلری درباره گفتن داستان‌های در زبان حال به جای گذشته گفت: «ما با بازگو کردن داستان‌ها با زبان گذشته خیلی بد عادت شدیم، پلتفرم‌های استریمینگ و کرونا مقصر این اتفاق هستند… الآن مخاطبان تشنه داستان‌های جنایی با پایان بندی مشخص شده‌اند. ما باید خود را با دنیای امروز وفق بدهیم. دن رید در حال ساختن مستندی درباره مقاومت یک حشره به آنتی بیوتیک‌ها است؛ اما هوش مصنوعی می‌تواند در عرض چند هفته یک آنتی بیوتیکی طراحی کند که چاره کار باشد.»

* ادعای کلر سیلری درباره اینکه مردم برای زدن حرف در فضای آنلاین اختیار کامل دارند، علی الخصوص در انگلیس، دروغ است. کشور انگلستان قانونی به عنوان آزادی بیان نداشته و در چند سال اخیر مشاهده شده است که اگر فردی حرفی ضد آن چیزی که حاکمیت انگلیس صلاح می‌داند بزند، حتی ممکن است به زندان هم بیافتد. لزوما صحبت از عقاید ضد سیستم نیست.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>