سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

کریس همسورث: «ثور ۴» بسیار مضحک است

کریس همسورث

بزرگترین ستاره فعلی مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی مارول، اشاره داشت که «ثور: عشق و تندر» آن فیلمی که باید و شاید از آب در نیامده؛ او در ادامه گفت که با تارانتینو و اسکورسیزی کار نخواهد کرد.

سوره سینما – تقریباً یکسال از اکران «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) می‌گذرد و در دورانی که آثار ابرقهرمانی مارول اوضاع خوبی را در گیشه پشت سر نمی‌گذارند، کریس همسورث بزرگترین ستاره فعلی ابرقهرمانان مارول، ضعف قسمت چهارم «ثور» را پذیرفت. او با نشریه GQ درباره انتقادات برخی از فیلمسازان مشهور هالیوودی به آثار ابرقهرمانی و درباره فعالیت هنری خود، به گفتگو نشست.

همسورث درباره «ثور ۴» گفت: «ما در پروسه ساخت فیلم، خیلی کیف کردیم. از یه جای کار به بعد، دیگه همه چیز مضحک شد. خیلی سخته که در کانون توجه باشی و بتوانی یک دید واقعی هم به پروسه داشته باشی… من عاشق کار ]در این فیلم[ هستم ولی نمیدونی که مردم چه واکنشی به محصول نهایی نشون میدن… بزرگترین منتقد فیلم، پسر هشت ساله رفیقم بود. او گفت که فیلم سرشار از شوخی بود، اکشن هم خوب بود، ولی جلوه‌های ویژه ضعیف بود…

من نمیخوام که یک آشغال ]فیلم ابرقهرمانی ضعیف[ تحویل مردم بدم. کاملاً می‌دونم که (فیلم آخر) فرصت از دست رفته‌ای بود.»

همسورث در پاسخ به اینکه آیا حاضر است تا دوباره در نقش ثور ظاهر شود، گفت: «من عاشق این تجربه هستم، در حقیقت من عاشق این هستم که در بازه این چند فیلم، کارهای مختلفی ارائه کردم. قسمت اول و دوم، حال و هوای خود را داشت. قسمت سوم و چهارم نیز متفاوت بود. حتی ثور در سری «انتقام جویان» حس خود را داشت.»

مارول اوضاع خوبی را در این روز‌ها پشت سر نمی‌گذارد. «مرد مورچه‌ای» Antman Quantamania به عنوان اولین فیلم و آغاز کننده فاز پنجم مارول، فقط ۴۷۶ میلیون دلار فروخت. همسورث در ادامه افزود: « فیلم «واکاندا برای همیشه» خیلی جالب بود، اما «مرد مورچه‌ای» را ندیدم. اما با مشاهده مارکتینگ مارول، با خودم فکر کردم که چه نیازی بود این فیلم را تبدیل به یک حماسه فضایی بکنند. گیر کار همینجاست، شما باید بتوانید تمام این داستان‌ها را متمایز از یکدیگر بکنید. فقط می‌شنویم که دنیا در خطر است؛ تمام عالم در خطر است! همچنین، کل عالم نیز در ۲۴ فیلم آخر هم در خطر بود. قدری باید آثار را جمع و جور و شخصی تر بسازند.»

همسورث در این مصاحبه به انتقادات مارتین اسکورسیزی و کوینتین تارانتینو از آثار ابرقهرمانی، پاسخ داد. اسکورسیزی گفته بود که این آثار، ضد تجربه سینمایی هستند. تارانتینو اشاره کرده بود که این فرنچایز‌ها، توانایی ساخت ستاره سینما را ندارند.

تارانتینو در پادکست two bears, one cave گفت: «بخشی از مارولیزیشن هالیوود به اینجا ختم می‌شود که ما یکسری از بازیگرانی را داریم که با بازی در این نقش‌ها معروف می‌شوند. اما آنها، ستاره سینما نیستند‌. مگرنه؟ کاپیتان آمریکا ستاره است؛ ثور ستاره است؛ من اولین کسی نیستم که این را می‌گویم. هزاران بار گفته شده است… اما، می‌دونید، این کاراکترها هستند که ستاره‌اند.

همسورث در پاسخ گفت: «شنیدن این حرف‌ها، خیلی غمگینانه است. این دو فیلمساز قهرمانان من بودند، اما دیگه با اونا کار نمی‌کنم. فکر کنم که از طرفدارای من نیستن.»

ستاره مارول در پایان اشاره داشت که بسیار سپاسگزار است که مردم را در این چند سال به سینماها آورده است و فکر نمی‌کند که وجود یک فیلم، به ضرر یک فیلم دیگر ختم می‌شود. به اندازه کافی فضا برای انجام کار برای همه وجود دارد.

البته ناگفته نماند که کریس همسورث در مستند «بی حد و مرز» limitless نشان داد که آنقدرها هم از بازی در قسمت چهارم «ثور» لذت نبرده است. او حتی دچار یک آسیب دیدگی جدی شد که تا چند وقت، کار فیلمبرداری را به تعویق انداخت.

درباره اظهارات اسکورسیزی و تارانتینو هم باید گفت که اگر آنها این آثار را می‌دیدند، پی می‌بردند که مشکل، از این ژانر نیست، بلکه در اعمال گرایشات سیاسی شخصی دیزنی و وارنر در قصه‌ها است. کسی با فیلم‌های ابرقهرمانی نولان مشکلی نداشت. حتی می‌توان از میان بیست و اندی فیلم مارول هم چند فیلم خوب را مثال زد. مشکل از وقتی شروع شد که هالیوود متوجه شد پس از بازی‌های کامپیوتری، آثار ابرقهرمانی بهترین وسیله برای شست و شوی مغزی مخاطبان اصلی این آثار، یعنی پسران است.