سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب
اصغری در گفتگو با سوره سینما:

«او خوب سنگ می‌زند» به حقش رسید/ این فیلم در جشنواره فجر دیده نشد

khoob-sang

تهیه‌کننده فیلم برگزیده بخش بین‌الملل و سینمای ایران جشنواره فیلم کودک از کیفیت برگزاری این جشنواره ابراز رضایت کرد.

تهیه‌کننده فیلم برگزیده بخش بین‌الملل و سینمای ایران جشنواره فیلم کودک از کیفیت برگزاری این جشنواره ابراز رضایت کرد.

فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» به کارگردانی سید هادی محقق در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک در چندین بخش مهم کاندیدای دریافت جایزه بود و تندیس پروانه زرین بهترین فیلم بلند در بخش بین الملل  و پروانه زرین بهترین فیلمنامه در بخش مسابقه ایران را از آن خود کرد. ابراهیم اصغری تهیه‌کننده  این فیلم درباره کیفیت جشنواره امسال به سوره سینما گفت: جشنواره امسال به لحاظ کیفیت و نحوه برگزاری از درجه قابل توجهی برخوردار بود و توانست رضایت مخاطبان خود را جلب کند و آبرومند برگزار شود. امیدواریم  جشنواره کودک بتواند در خصوص اکران فیلمها و رونق بخشیدن به سینمای کودک در طول سال قدم بردارد و سینمای مظلوم کودک را حمایت کند.

اصغری درباره اینکه «اوخوب سنگ می‌زند» در جشنواره فیلم فجر مورد توجه داوران قرار نمگرفت اما در این جشنواره دیده شد، چنین گفت: واکنش مخاطبان در جشنواره فیلم فجر نسبت به این فیلم  قابل توجه بود. اما به دلیل عدم حواشی تبلیغاتی و بی ادعا بودن فیلم و صاحبانش نتوانست مورد توجه داوران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: «او خوب سنگ می‌زند» کاملا در بخش خصوصی ساخته شد و هیچ حمایت دولتی نداشت و از آنجا که مدیران همواره در صدد ایجاد حواشی و تبلیغات برای آثار خود هستند این فیلم در جشنواره مهجور واقع شد. اما خوشبختانه در جشنواره کودک به حقش رسید و اتفاق خوبی برای فیلم افتاد.

اصغری در پاسخ به این سوال که آیا اگر جایزه دریافت نکرده بودید باز کیفیت جشنواره کودک را خوب قلمداد می‌کردید؟ گفت: کیفیت برگزاری که ربطی به دریافت جایزه ندارد و انصافا خوب برگزار شد. اما واقعا من در جشنواره اغلب فیلم‌ها را دیدم اگر «او خوب سنگ می‌زند» نسبت به فیلم‌های دیگر ضعیف‌تر بود هیچ انتظاری نداشتیم. اما واقعا این فیلم استحقاق دریافت جایزه را نسبت به آثار دیگر داشت.

این تهیه کننده درباره اینکه اغلب فیلم‌های مهم جشنواره کودک در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمده بودند،گفت: این یک اتفاق معمولی است، بضاعت سینمای کودک ما آن قدرنیست که همواره آثاری با این مضمون تولید شوند و جشنواره کودک زمان رونمایی آنها باشد. مثل جشنواره مقاومت که سینمای دفاع مقدس پتانسیل تولیدات زیاد را ندارد. امیدواریم این جشنواره بتواند در مسیر تکامل خود سینمای کودک را رونق دهد و تولیدات اینگونه سینمایی را سال به سال افزایش دهد و در زمینه اکران حمایت کند.