سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ تیر ۱۴۰۲ در ۵:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

حمایت جنیفر لارنس و مریل استریپ از اعتراضات هالیوود

Jennifer-Lawrence

جنیفر لارنس، مریل استریپ و چند بازیگر صاحب نام دیگر، به مدیران اتحادیه بازیگران گفتند که نباید کوتاه بیایند.

سوره سینما – بیش از هزار بازیگر از جمله جنیفر لارنس، مریل استریپ و رامی مالیک در نامه‌ای به مدیران اتحادیه بازیگران توصیه کردند که از مواضع خود در مذاکرات با مدیران استودیو‌ها کوتاه نیایند.

گلن‌ کلوز، بن استیلر، لارا لینی، جولیا لوئی دریفوس، الیوت پیج، ایمی پولر، کوئینتا برانسن، لیام نیسن، ایمی شومر، ناتاشا لیون، میل پتریک هریس، جان اسلیتری، کانستنس وو، امیلی راسوم چند تن از دیگر چهره‌هایی هستند که زیر این نامه را امضا کردند.

اتحادیه بازیگران درگیری‌های داخلی بیشتری نسبت به دیگر اتحادیه‌های هالیوود داشته و برخی از اعضا، سیاست شخصی خود را در نظر می‌گیرند؛ اما دو جناح «اولویت با اعضا» و «اتحاد برای قدرت» برای رسیدن به توافق با مدیران استودیو‌ها، با یکدیگر متحد شده‌اند. مذاکرات تا ۱۲ جولای ادامه خواهد داشت.

متن نامه بدین شرح بود: «رهبری شما در این مذاکرات سخت با توجه به زمانه بی‌سابقه‌ای که در آن به سر می‌بریم، جای تحسین دارد. به عنوان اعضای اتحادیه بازیگران، ما تحت تاثیر جدیت مدیریت در نشان دادن اهمیت این قرارداد هستیم. ما خرسندیم که مدیریت نیز به مانند ما معتقد است که هوش مصنوعی آینده حرفه ما را در خطر انداخته است. ما فکر می‌کردیم که شما متوجه خورده شدن حق ما در نوع قراردادهای پیشین با بازیگران، بودید. ما وقتی دیدیم که اکثریت اعضا رای به اعتصاب دادند، به خود افتخار کردیم.

اما همراهی باید توأم با صداقت باشد و ما باید هدف خود را مشخص کنیم. اعتصاب سختی‌های فراوانی را برای بسیاری از اعضا به همراه دارد و هیچکس به دنبال این نیست؛ اما ما در صورت اینکه حقمان را نگیریم، اعتصاب خواهیم کرد. ما نگران این هستیم که این احتمال وجود دارد که مدیران اتحادیه نخواهند به مانند ما به خود سختی دهند. ما امیدواریم که شما این پیام ما را بشنوید: اکنون در یک نقطه عطف بی سابقه در صنعت خود هستیم و  قراردادی که در هر سالی خیلی خوب به نظر می‌رسد، امسال کافی نیست. ما این احساس را داریم که درآمد، لیاقت، آزادی هنری و قدرت اتحادیه در ده سال اخیر پایمال شده است. ما باید مسیر این جریان را عوض کنیم؛ با توجه به تورم اقتصادی و پیشرفت استریمینگ، باید حداقل حقوق و سهم ما از درآمدهای جانبی آثار بیشتر شود. درباره هوش مصنوعی نیز باید یک تصمیم جدی گرفته شود؛ ما نباید بلاتکلیف تا سه سال دیگر بمانیم و آن موقع با عواقب این تکنولوژی دست و پنجه نرم کنیم. ما باید از حفظ چهره دیجیتال خود، خیالمان راحت باشد؛ حتی اگر از سبک بازیگری ما در تربیت هوش مصنوعی استفاده می‌شود، ما باید پول خود را بگیریم.

ما می‌خواهیم که شما بدانید در صورت اینکه به هر یک از موضوعاتی که ذکر کردیم، اهمیت داده نشود، ما اعتصاب خواهیم کرد. اکنون وقت کوتاه آمدن نیست و ما اغراق نمی‌کنیم. ما از شما می‌خواهیم تا به تک تک نگرانی‌های ما رسیدگی کنید و قراردادی تاریخ ساز امضا کنید. اگر به مراد خود نرسیم، به اعتصاب اتحادیه نویسندگان می‌پیوندیم.»

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>