سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب
در ادامه اعتصابات سراسری هالیوود؛

تولید چه سریال‌هایی متوقف شده است؟

Stranger-Things

با توجه به اعتصابات سراسری انجمن نویسندگان هالیوود، تولید بسیاری از برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌ها تحت تأثیر نبود نویسندگان، متوقف شده‌اند.

سوره سینما – در ادامه اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا که از چند روز پیش آغاز شده است، بسیاری از برنامه‌ها تلویزیونی، سریال‌ها و فیلم‌ها تحت تأثیر قرارگرفته‌اند و برخی از آن‌ها تولیدشان را متوقف کرده‌اند. در ادامه این روند بسیاری از رسانه‌ها در گزارش‌های مختلفی که منتشر کرده‌اند، آینده تاریکی را برای برنامه‌ها، زنجیره‌ها و فیلم‌ها متصور شده‌اند.

در همین راستا، ان‌بی‌سی گزارشی را مبنی بر اینکه چه برنامه و سریال‌هایی از این اعتصابات ضربه خواهند خورد منتشر کرده است.

این اعتصاب هفته گذشته (پس از شش هفته مذاکرات پرمخاطره میان انجمن نویسندگان و تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون) آغاز شد. هزاران عضو از اعضای انجمن نویسندگان می‌گویند که در دوره استریم دستمزدهای منصفانه‌ای به آن‌ها نمی‌رسد. این اعتصاب، تولید برخی از برنامه‌های پخش زنده و سریال‌ها را متوقف کرده و صنعت سرگرمی را متزلزل کرده است.

به گفته الیور مایر؛ استاد نویسندگی دراماتیک در دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، بینندگان ممکن است هنوز متوجه تفاوت در سناریونویسی نشده باشند، اما اگر اعتصاب طبق تاریخ‌های پیش‌بینی‌شده برای نمایش‌ها یا فصل‌ها ادامه پیدا کند، همه چیز در دید مخاطب نیز تغییر خواهد کرد.

مایر که یکی از اعضای ممتاز WGA نیز است، می‌گوید: «در حال حاضر که تنها چند روز از اعتصاب می‌گذرد اما اگر این اعتصابات تا ماه‌ها بعد نیز ادامه پیدا کند، بیننده متوجه خشکسالی در محتوا خواهد شد.»

* چه برنامه‌هایی پیش‌ازاین تحت تأثیر قرار گرفته‌اند؟

برنامه‌های شبانه اولین برنامه‌هایی بودند که تأثیر این اعتراضات قرار گرفتند. برنامه «امشب» با بازی جیمی فالون، «آخرین شب» با ست مایرز، «هفته گذشته امشب» با جان اولیور و «زمان واقعی» با بیل ماهر همگی به محض شروع اعتصاب تاریک شدند.  رئالیتی شوی «شنبه شب زنده» نیز چهل و هشتمین فصل خود را متوقف کرد.

درو بریمور؛ بازیگر و مجری برنامه تاک شو، از عنوان مجری برنامه جوایز فیلم و تلویزیون MTV، کناره‌گیری کرد و در بیانیه‌ای به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «من به حرف‌های نویسندگان گوش داده‌ام و برای اینکه واقعاً به آن‌ها احترام بگذارم، از میزبانی زنده جوایز فیلم و تلویزیون MTV در همبستگی با اعتصاب جدا خواهم شد. هر چیزی که ما در مورد سینما و تلویزیون جشن می‌گیریم و به آن احترام می‌گذاریم، توسط همین نویسندگان شکل گرفته است.»

مت دافر و راس دافر، معروف به برادران دافر، اعلام کردند که تولید فصل ۵ سریال پرطرفدار خود «چیزهای عجیب» از نتفلیکس را متوقف کرده‌اند.

اما از آنجایی که نویسندگان دیگر دست به قلم نمی‌برند، تولیدات چندین پروژه که متکی به فیلم‌نامه هستند به دلایل مختلف تعطیل شده‌ است: برخی از آن‌ها که هنوز در مراحل نگارش هستند، دیگر پیشرفتی در نگارش خود ندارند و برخی دیگر از این پروژه‌ها که به نویسندگان خود در صحنه فیلم‌برداری نیاز دارند، در دسترسی به آن‌ها دچار مشکل شده‌اند. در برخی از پروژه‌ها نیز گروه فیلم‌برداری در همبستگی با انجمن نویسندگان آمریکا اعتصاب کرده‌اند.

با این حال، برخی از سریال‌ها با وجود اعتصابی که در جریان است به تولید خود ادامه می‌دهند. برای مثال، فیلم‌برداری فصل دوم سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) همچنان ادامه دارد، اما برای اعلام همبستگی با این اعتصاب مدیر تولید آن در صحنه فیلم‌برداری حضور نخواهند داشت.

همچنین فیلم‌برداری فصل دوم «خاندان اژدها» (House of the Dragon)، نیز ادامه خواهد یافت. جورج آر آر مارتین اخیراً در مصاحبه‌ای بیان کرده: «از آنجایی که فیلم‌نامه‌ این فصل ماه‌ها پیش تمام شده، دیگر تولید کردن یا نکردن آن در دست‌های کارگردان‌ها و عوامل فیلم است.»

اسپین‌آف سریال «بازی تاج و تخت» به نام (A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight)، فصل سوم سریال «دبستان ابوت» (Abbott Elementary)، فصل هشتم سریال انیمیشی «دهان بزرگ» (Big Mouth) نتفلیکس، فیلم «بلید» (Blade) مارول، فصل ششم کمدی درام رزمی «کبرا کای» (Cobra Kai) نتفلیکس، سریال (Daredevil: Born Again) دیزنی، فصل چهارم سریال «شر» (Evil) پارامونت، فصل سوم سریال کمدی (Hacks) اچ بی او، فصل دوم سریال کمدی «تاراج» (Loot)، فصل دوم سریال «جدایی» (Severance) اپل تی وی پلاس، فصل پنجم و نهایی سریال «چیزهای عجیب و غریب» (StrangerThings)، سریال جدید «مرد شگفت انگیز» (Wonder Man) دیزنی پلاس و فصل سوم سریال «ژاکت زرد» (Yellowjackets) سریال های تلویزیونی و فیلم هایی هستند که تولید آن ها با توجه به اعتصابات سراسری نویسندگان هالیوود متوقف شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>