سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۴۰۲ در ۱:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

الیور استون: از رأی به بایدن پشیمانم

الیور استون

کارگردان آمریکایی ضد جنگ، نگران آغاز جنگ جهانی سوم توسط رهبر دموکرات‌ها است.

سوره سینما – الیور استون فیلمساز کهنه‌کار و ضد جنگ از رأی دادن به بایدن، پشیمان است. او نگران است که این رئیس جمهور، آمریکا را به جنگ جهانی سوم بکشد.

استون چندی پیش مهمان پادکست راسل برند بود که درباره بایدن چنین گفت: «بایدن یک جنگجوی دوران جنگ سرد بوده و دشمنی دیرینه‌ای با جماهیر شوروی دارد؛ او روسیه را به چشم شوروی می‌بیند که اشتباه است. روس‌ها کمونیست نیستند. این‌طور که به نظر می‌رسد، بایدن درصدد مقابله نظامی با یک قدرتی است که قصد کوتاه آمدن را ندارد. این مرز آن‌هاست. این دنیای آن‌هاست. وارد شدن ناتو به اوکراین، کل قضیه را عوض می‌کند… باید جلوی او را بگیریم، این کسی است که من به‌اشتباه به او رأی دادم، چون فکر می‌کردم که او یک پیرمرد آرام و بی حاشیه بوده و دنبال صلح و صفا است.»

استون در ادامه اشاره داشت که در مستند «اوکراین در آتش» به دلیل اینکه چرا شرق اروپا دچار بحران شده، می‌پردازد و افزود: «باید به دلایل آغاز شدن این جنگ بپردازیم و آمریکایی‌ها این قضیه را ساده‌انگارانه، فقط حمله روسیه به اوکراین، می‌بینند. خیلی دید سطحی به قضیه بوده و نگاهی سیاه‌وسفید است. این مستند به ماجرای کودتا ۲۰۱۴ اوکراین و حمایت همه‌جانبه آمریکا از کودتا گران می‌پردازد. قصد آمریکا، نفوذ به حاکمیت روسیه بود.»

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>