سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۴۰۲ در ۷:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

درایور نتفلیکس و آمازون را به باد انتقاد گرفت

Adam-Driver

آدام درایور دلیل حضور خود در هشتادمین جشنواره فیلم ونیز همزمان با اعتصابات جاری بازیگران را توضیح داد.

سوره سینما – آدام درایور گفت که حضور در جشنواره فیلم ونیز همزمان با اعتصابات جاری هالیوود، «تاکتیکی موثر» است. درایور از معدود ستارگانی است که با دریافت اجازه از سگ-افترا در این دوره از جشنواره فیلم ونیز حاضر شد.

اتحادیه سگ-افترا با توجه به مستقل بودن فیلم بیوگرافی انزو فراری، به درایور اجازه حضور در جشنواره را داد. شرکت نئون در اوایل سال جاری حق پخش فیلم «فراری» به کارگردانی مایکل مان را خریداری کرد.

درایور با حضور در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «فراری» در رابطه با حضور خود در جشنواره به سوال خبرنگاران پاسخ داد. بازیگر «جنگ ستارگان» و «خاندان گوچی» اظهار داشت: من بسیار مفتخرم که در اینجا با ترویج رهبری دستوری و همچنین به نمایندگی از فیلمی که جزء اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون نیست، حضور دارم.»

او توضیح داد که این توافق موقت «دو وجه» دارد: «به فیلم‌های مستقلی که ارتباطی با نویسندگان غیر عضو انجمن نویسندگان ندارند، اجازه می‌دهد تا فرآیند ساختشان را پیش بگیرند.»

درایور در ادامه توضیج داد «هدف دیگرش» از حضور در جشنواره «تاکید بر این بوده که شرکت‌های پخش کوچکتر نظیر نئون و اس‌تی‌اکس اینترنشنال می‌توانند از پس تقاضاهای سگ-افترا بربیایند، در حالی که شرکت‌های بزرگتر اعم از نتفلیکس و آمازون این‌چنین توانایی‌ای ندارند.»

او افزود: «هر بار که اعضای سگ-افترا به حمایت از فیلم‌هایی می‌پردازند که با آن‌ها به توافق موقت رسیده‌اند، این نکته روشن‌تر می‌شود که اعضای این انجمن حمایت خود را از کسانی که با ایشان همکاری می‌کنند دریغ نکرده، در حالی که دیگران به این شکل برخورد نمی‌کنند.»

«فراری» به نویسندگی تروی کندی مارتین، بر اساس کتاب انزو فراری:انسان و ماشین براک یت است. در این فیلم ستارگان دیگری اعم از پنه لوپه کروز، شیلین وودلی، جک اوکانل و پاتریک دمپسی به نقش آفرینی می‌پردازند.

فیلم قبلی مایلکل مان، تریلر «کلاه سیاه» با نقش‌آفرینی کریس همسورث بود، که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

فیلم «فراری» در ۲۵ دسامبر در ایالات متحده منتشر خواهد شد. اما همچنان تاریخ دقیقی از انتشار آن در بریتانیا اعلام نشده است.

پس از ملحق شدن ۱۶۰ هزار عضو اتحادیه سگ-افترا به اعتصابات نویسندگان، تعطیلی هالیوود هم‌اکنون دومین ماه خودش را سپری می‌کند. انجمن نویسندگان آمریکا در حال مبارزه با جبران خدماتی بهتر و تضمینی است که کارش را به هوش مصنوعی واگذار نکنند.

بیلی پورتر ستاره فیلم ژست در مصاحبه‌ای اخیراً عنوان داشته که بر اثر پیامدهای اعتصابات مجبور به فروش خانه‌اش شده است.