سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۴۰۲ در ۸:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب

موقع اعتصاب اعتصاب، موقع فرش قرمز فرش قرمز!

جسیکا چستین

اگرچه می‌گفتند اعتصابات سراسری هالیوود باعث خواهد شد تا پای ستاره‌های هالیوودی به جشنواره ونیز باز نشود اما انجمن صنفی بازیگران اجازه داده تا اصلی‌ترین چهره‌ها استثنائا در فستیوال حاضر شوند. آدام درایور، کلب لندری جونز، جسیکا چستین، مس میگلسن در میان ستارگانی هستند که قرار است در جشنواره فیلم ونیز حاضر شوند.

سوره سینما – آدام درایور که در فیلم «فراری» مایکل مان نقش راننده مشهور ایتالیایی انزو فراری را بازی کرده برای معرفی این فیلم بر روی فرش قرمز لیدو حاضر خواهد شد؛ لندری جونز با فیلم «داگ‌من» لوک بسون در جشنواره حاضر می‌شود؛ میگلسن از شهرت خود استفاده خواهد کرد تا فیلم «سرزمین موعود» کارگردان دانمارکی نیکولای آرسل را به همگان معرفی کند؛ جسیکا چستین نیز پس از بردن اسکار با عملکرد خیره‌کننده‌اش در فیلم «چشمان تامی فی» با فیلم «حافظه» فیلم‌ساز مولف مکزیکی مایکل فرانکو به صحنه بازگشته است.

همچنین فرش قرمز ونیز انتظار حضور کیلی اسپینی و جیکوب الوردی را دارد، که در نقش‌های پریسیلا و الویس پریسلی در آخرین اثر از سوفیا کاپولا با نام «پریسیلا» به بازی پرداخته‌اند؛ همچنین خود پریسیلا پریسلی نیز در کنار این تیم حاضر خواهد شد.

با توجه به این که تمام فیلم‌های فوق مستقل بوده و توسط اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای آمریکا ساخته نشده‌اند، انجمن سگ-افترا مجوز موقتی به آن‌ها برای حضور در این جشنواره اعطاء کرده است.

البته جشنواره ونیز از اعتصابات سگ-افترا بی‌تاثیر نماند، و رویداد آرمانی به دلیل عدم حضور کیت بلانشیت لغو شد.

با اعلام ورایتی، ایوا دو ورنی که با فیلم درام «منشأ» (الهام گرفته از کتاب برنده جایزه پولیتزر ایزابل ویلکرسون «کاست: منشأ نارضایتی‌های ما»)، به اولین کارگردان زن سیاه‌پوست آمریکایی آفریقایی بدل خواهد شد که درقابت جشنواره ونیز حضور می‌یابد، در طی مراسم شام گالا جایزه الهام را از سازمان بین‌المللی ایدز، آمفار، دریافت خواهد کرد. اما همچنان حضور ستارگان فیلم اعم از آنجو آن الیس تیلور، نیسی نش بتس، جان برنتال و ورا فارمیگا در جشنواره قطعی نیست.

هشتادمین دوره جشنواره ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر برگزار خواهد شد.