سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۴۰۲ در ۴:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب
اعتراض بازیگران در صریح‌ترین حالت؛

رؤسای هالیوود اربابان فئودال هستند!

Sag-Aftra

تشدید لفاظی مدیران سگ‌-افترا علیه رؤسای استودیوها و متهم کردن آن‌ها به «رفتاری به مانند ستمگرانی حقیر»

سوره سینما – با گذشت ۶۳ روز از اعتصاب بازیگران، مدیران سگ-افترا لفاظی خود علیه رؤسای استودیوها را تشدید کرده و در آخرین نسخه از مجله سگ-افترا آن‌ها را به القابی «به مانند ستمگرانی حقیر»، «اربابان فئودالی به زعم خودشان» و «صاحبان زمین در دوران فئودالی» محکوم کردند.

مذاکرات بر سر قرارداد در ۱۳ ژوئیه پس از چهار هفته چانه‌زنی بهم خورد و اعتصابات از روز بعد آن آغاز شد. از آن موقع تا کنون، دو طرف با یکدیگر ملاقاتی نداشته و تماس‌های مکرر مدیران سگ-افترا برای از سرگیری مذاکرات با بی‌اعتنایی اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون مواجه شده است.

فران درشر رئیس سگ-افترا در مجله انجمن بازیگران اظهار داشت: «هم‌اکنون، اتحادیه تهیه‌‌کنندگان از مذاکره با ما اجتناب می‌کند.» «آن‌ها دارند ما را به خاطر بهره‌وری از حقوق‌مان برای اعتصاب مجازات می‌کنند… آن‌ها صاحبان زمین در دوران فئودالی نیستند، و ما بردگان آن‌ها نیستیم. آن‌ها به چه جراتی ما را کمتر از یک اردوگاه دشمنی می‌پندارند که در مسیر اشتهای سیری‌ناپذیرشان برای حرص و طمع باید از روی‌اش گذر کنی؟

دانکن کبتری-ایرلند، مدیر اجرایی و مذاکرکننده ارشد انجمن نوشت: «بی‌اعتنایی آشکار و اهانت مطلق استودیوها نسبت به افراد خلاقی که امپراتوری‌هایشان بر روی نوآوری‌های ایشان ساخته شده، تنفرانگیز و زننده است.» «از بیانیه‌های تحقیرآمیز تا بی‌احترامی به اعضاء در طی فرآیند مذاکره و هرس درختان و کندن پیاده روهای جلوی استودیو یونیورسال برای سخت‌تر کردن و ناامن کردن اعتصابات؛ رؤسای استودیوها تمام این مدت به مانند ستمگرانی حقیر رفتار کرده‌اند تا همکارانی در مسیر خلق نمایش و سرگرمی.»

بِن وایت‌هر، معاون اجرایی انجمن نوشت: «چیزهای زیادی ورای پیشنهاد ما به اتحادیه تهیه‌کنندگان، در معرض خطر هستند.» «مسئله اینجاست که آیا کارمندان باید در ثمره کار خود سهیم شده یا از طرف اربابان فئودالی (به زعم خودشان) نادیده گرفته شده و تکه سهمی با اکراه به سوی‌شان پرت شود.»

در این میان، انجمن نویسندگان از ۲ مه در اعتصاب بوده، اما در ماه گذشته چند روزی با اتحادیه تهیه‌کنندگان به مذاکره پرداخت. اتحادیه تهیه‌کنندگان نسبت به تقاضای اصلی انجمن در ۱۱ اوت، پیشنهاد متقابلی ارائه داد، و انجمن نویسندگان در ۱۵ اوت در برابر آن پیشنهاد، پیشنهاد متقابل دیگری ارائه کرد. در ۲۲ اوت، اتحادیه تهیه‌کنندگان با نادیده گرفتن پیشنهاد متقابل انجمن نویسندگان، پیشنهاد خود را بدون تغییر نسبت به ۱۱ اوت، به طور علنی منتشر کرد.