سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مهر ۱۴۰۲ در ۴:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب

اعتصاب نویسنده‌ها تمام نشده، اعتصاب بازی‌سازها شروع شد!

Spider-Man2

اعضای اتحادیه بازیگران با رای ۹۸.۳۲ درصدی خواهان اعتصابات علیه رسانه‌های تعاملی شامل بازی‌های ویدئویی شدند.

سوره سینما – احتمالاً اتحادیه بازیگران سینما – اتحادیه هنرمندان تلویزیون و رادیو (سگ-افترا) به زودی اعتصاب دیگری پیش رو داشته باشد.

در روز دوشنبه، ۳۴۶۸۷ نفر از اعضای اتحادیه بازیگران آمریکا که ۲۷.۴۷ درصد از افراد واجد رای‌دهی را شامل می‌شوند، با ۹۸.۳۲ درصد رای موافق خواهان اعتصاب علیه صنعت بازی‌های ویدئویی شدند. در حالی که این نتیجه تضمینی بر توقف کار نیست، این قدرت را به مذاکره‌کنندگان اتحادیه می‌دهد تا در صورت الزام، همزمان با مذاکرات بر سر توافق‌نامه جدید رسانه‌های تعاملی، اعضا را به اعتصاب فرا بخوانند.

فران درشر رئیس سگ-افترا گفت: «زمان آن فرا رسیده تا شرکت‌های بازی‌های ویدئویی دست از بازی برداشته و برای رسیدن به توافق در این قرارداد، جدیت به خرج دهند. نتایج رای‌گیری نشان می‌دهد که اعضای ما ماهیت وجودی این مذاکرات را درک می‌کنند، و این که زمان برای این شرکت‌ها فرا رسیده – که درآمدزایی میلیارد دلاری دارند و بیش از آنچه که باید به مدیران‌شان پول می‌دهند – تا قراردادی را به بازیگران ما ارائه دهند که آن‌ها بتوانند در این حرفه به فعالیت خود ادامه دهند.»

در پاسخ به رای به اعتصاب اعضای اتحادیه، سخنگوی پیمان رسانه‌های تعاملی گفت: «ما با حسن نیت به مذاکراتمان ادامه خواهیم داد تا به توافقی دست یابیم که نمایانگر آورده با ارزش بازیگران تحت عضویت اتحادیه در بازی‌های ویدئویی باشد. ما بر سر نیمی از درخواست‌ها به توافق موقت دست یافته‌ایم و خوش‌بینیم که برای باقی درخواست‌ها در میز مذاکره، گشایشی رخ دهد.»

رای‌گیری‌های اتحادیه بازیگران و هنرمندان از ۵ سپتامبر آغاز شد و در روز دوشنبه پیش از شروع مجدد مذاکرات به پایان رسید. اتحادیه در بیانیه‌ای در صفحه وب خود در مورد این رای‌گیری گفت: «ما از این نگرانیم که بدون داشتن اهرم فشاری اساسی، شرکت‌ها تمایلی به پذیرش این قرارداد نداشته باشند.» «نتایج مذاکرات با پیمان رسانه‌های تعاملی معین خواهد کرد که آیا اعضای فعال ما در حوزه رسانه‌های تعاملی توان کسب درآمدی درخور، در حرفه مورد علاقه خود را خواهند داشت یا خیر.»

مذاکرات بر سر قرارداد جدید – که صدا، ردیابی حرکت و بدلکاری در بازی‌های ویدئویی، همچنین دیگر هنرها را پوشش می‌دهد – یک سال است که با گروهی از کارمندان شرکت‌هایی اعم از اَکتیویژن، بلایندلایت، شرکت دوبله دیزنی، الکترونیک آرتس، اپیک گیمز، فورموسا اینتراَکتیو، اینسامنیاک گیمز، تیک ۲، وویس‌وورکس و دبلیو.بی گیمز در جریان است.

اتحادیه بازیگران و هنرمندان در طی این مذاکرات به دنبال ارتقا قابل توجه جبران خدمات اعضای تحت قرارداد خود با این شرکت‌هاست تا تاثیرات تورم بر زندگی ایشان را خنثی کند؛ همچنین آن‌ها به دنبال قانون‌مندسازی استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی و اعمال اقدامات ایمنی بیشتر برای هنرپیشه‌های جلوی دوربین و همچنین صداپیشه‌ها هستند. بن وایت‌هر، معاون اجرایی سگ-افترا اخیراً در ویدئویی به اعضای این اتحادیه گفت: «این که بگوییم ما در دوراهی قرار داریم که بقای اجرا در حوزه بازی‌های ویدئویی در خطر است، منفی‌بافی نکرده‌ایم.»

مسئول ارشد قراردادهای سگ-افترا، ری رودریگز، و ویلیام ای.زاکرمن شریک مدیریتی شرکت کاف مک‌گوایر و مارگولی، مدیریت مذاکرات را برای طرفین برعهده دارند.

ری رودریگز گفت: «میان کاربردهای سوءاستفاده‌‌گرانه از هوش مصنوعی و دستمزدهای عقب افتاده، آن‌هایی که در حوزه بازی‌های ویدئویی مشغول‌اند با عمده مشکلات یکسانی دست و پنجه نرم می‌کنند که اعضای ما در سینما و تلویزیون با آن مواجه هستند.» «رای به اعتصاب بیانیه‌ای موکد بر آن است که ما باید به توافقی برسیم که در طی آن ادای دینی منصفانه به این هنرمندان مستعدمان داشته باشیم، اقدامات ایمنی رایج را برای ایشان فراهم کنیم، و منزلت آن‌ها را حفظ کنیم. معاش اعضای ما متکی به این اتفاق است.»