سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مهر ۱۴۰۲ در ۵:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب
بالاخره رخ می‌دهد؟

کریستوفر نولان جیمز باند جدید را می‌سازد

Christopher-Nolan

بر اساس شایعات مطرح شده شرکت‌های فیلم‌سازی ای‌او‌اِن و آمازون در حال مذاکره با کریستوفر نولان برای سری جدید فیلم‌های جیمز باند هستند.

سوره سینما – در تاریخ ۷ سپتامبر گزارشاتی مبنی بر این منتشر شد که کریستوفر نولان در حال مذاکره با تهیه‌کننده سری فیلم‌های ۰۰۷، باربارا بروکلی است.

این منبع در گذشته دقیق بوده است، پس می‌توان به گزارشات آن استناد کرد. مسئله‌ای که در حال حاضر در دست مذاکره است، حدود فضای خلاقانه‌ای است که نولان در ساخت این فیلم به آن دسترسی خواهد داشت.

مذاکرات در حال حاضر برای ساخت دو فیلم جیمز باند و همچنین نوشتن آن‌ها توسط نولان است. هنوز سخنی در رابطه با بازیگر بعدی جیمز باند مطرح نشده، اما برخی از نشانه‌ها از بازی آرون تیلور-جانسون در قامت ۰۰۷ بعدی خبر می‌دهند. تیلور-جانسون همچنین در فیلم «تِنِت» نولان به نقش‌آفرینی پرداخت.

شایعات باند/نولان دوباره بالا گرفته است. یک نفر از افرادی که در ساخت سری فیلم‌های جیمز باند فعالیت می‌کند اطلاعاتی را درز داده است. این فرد پیش از ارائه گزارشات از تست بازی تیلور-جانسون خبر داده بود، و همچنین اطلاعات زمان ساخت «زمانی برای مردن نیست» را درز داده بود.

نکات اصلی که این فرد به آن اشاره داشته این‌ها هستند:

شرکت فیلم‌سازی بریتانیایی ای‌او‌اِن و آمازون به سمت نولان تمایل داشته و خود شخص نولان نیز به طور کلی علاقمند به این پروژه است، مگر این که فضای خلاقانه مورد نیاز او به تائید طرف مقابل نرسد. این اختلاف نظرات میان طرفین باید حل و فصل شود که در غیر اینصورت توافقی صورت نخواهد گرفت.

شرکت ای‌او‌اِن خواهان عصری جدید با بازسازی کامل است، در حالی که نولان خواهان اقتباس از رمان‌های ایان فلمینگ بوده تا به منبع اصلی نزدیک باشد. و این که آمازون چه می‌خواهد مشخص نیست (البته جدا از پول).

هدف این است که قراردادی برای ساخت ۲ تا ۳ فیلم با نولان بسته شود، و پس از آن وی در پروژه‌های بعدی در قامت تهیه کننده حاضر باشد. از آنجایی که نولان قصد انجام این کار را دارد، شرکت‌های ای‌او‌اِن و آمازون فقط و فقط به او فکر می‌کنند – او چه از بُعد منتقدانه و چه از لحاظ تجاری فیلم‌های موفقی را ارائه می‌کند، و از معدود کارگردانان حال حاضری است که تنها با اسمش مخاطب را به صندلی میخ‌کوب می‌کند.

اگر آن‌ها با نولان به توافق نرسند، همه چیز را باید از نو شروع کنند. به نظر می‌رسد، متیو وان نیز که زمانی از گزینه‌های مطرح شده برای کارگردانی قسمت‌های جدید این فیلم بود، به دلیل تعهد به جهان دی‌سی، در دسترس نیست. تا زمانی که نولان پاسخ قطعی ندهد، عوامل سازنده فرد دیگری را در نظر نمی‌گیرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>