سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۴۰۲ در ۵:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

کارگردان «پدرخوانده» به امپراطوری روم فکر می‌کند!

Francis-Ford-Coppola

فرانسیس فورد کاپولا به ترند وایرال تیک‌تاک پیوست و گفت: من از امپراتوری روم برای ساخت فیلم جدیدم «مگالاپلیس» الهام گرفتم.

سوره سینما – این فیلم‌ساز در روز جمعه در اینستاگرام با پیوستن به این ترند تیک‌تاک، به این سوال وایرال ایام اخیر پاسخ داد: «چند وقت یک بار به امپراتوری روم فکر می‌کنید؟»

کاپولا در پاسخ گفت: «خیلی زیاد». «زیرا امپراتوری روم الگویی برای کشورم آمریکا و نهادهای آن، و همچنین منبع الهام من برای ساخت فیلم جدیدم «مگالاپلیس» بود.»

پرسش این سوال در فضای مجازی به ترِندی تبدیل شده که در آن خانم‌ها از آقایان می‌پرسند که چند وقت یک بار به امپراتوری روم فکر می‌کنند. اکثر مردها در پاسخ خود مدعی این هستند که به طور روزانه یا هفته‌ای چند بار به آن فکر می‌کنند.

کارگردان «پدرخوانده» افزود: «دلیل علاقه من به امپراتوری روم، مبتنی بر کشمکشی میان احزاب سیاسی است که در طی آن منافع این جمهوری تسلیم جاه‌طلبی‌های عده‌ای از سران قدرت شد که از اهداف احزاب سیاسی، با تکیه بر نیروهای مسلح، برای ایجاد ثروت و قدرت برای خودشان حمایت ‌کردند، و ضربه نهایی را به قانون اساسی‌ای وارد کردند که پیش از آن نیز متزلزل بود.»

داستان فیلم «مگالاپلیس» بر معماری متمرکز است که پس از فاجعه‌ای ویرانگر، به دنبال این است که نیویورک را به آرمان‌شهری تبدیل کند. تیم بازیگری این فیلم از ستاره‌هایی اعم از آدام درایور، ناتالی امانوئل، فارست ویتاکر، لارنس فیشبرن، جان ویت، تالیا شایر، شایا لباف، آبری پلازا، جیسون شوآرتزمن و داستین هافمن تشکیل شده است.

این درام علمی تخیلی پروژه مورد علافه کاپولا بوده، و دهه‌هاست در دست ساخت است. خبرهایی در سال ۲۰۲۱ منتشر شد که او حتی برای این پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری از سرمایه شخصی خود استفاده می‌کند.

وی در مارس ۲۰۲۲ به هالیوود ریپورتر گفت که، به این دلیل در این فیلم شخصاً سرمایه‌گذاری کرده تا آن را آن‌گونه که دلش می‌خواهد بسازد. کاپولا در آن زمان گفت: «هر کس بر این باور است که یک فیلم باید به گونه‌ خاصی ساخته شود، و اگر شما باور دیگری داشته باشید، تعارضاتی به وجود می‌آید.» «نظرات افراد در اکثر مواقع پذیرفتنی نیست، اما بعضا ایده یک فرد نمایانگر اتفاقات آتی در یک اثر خواهد بود. آن ایده مسلماً شایسته بازنگری است.»

اگر چه تاریخ دقیق انتشار «مگالاپلیس» مشخص نیست، اما انتظار می‌رود این فیلم در سال آتی به اکران برسد.