سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۴۰۲ در ۵:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب
بازگشت الهه شرارت؛

لوکی و ثور دوباره رو به روی هم!

Loki

کوین فایگی و کوین رایت از فصل دوم سریال «لوکی» پرده‌برداری کرده و از احتمالاتی صحبت به میان آوردند که می‌تواند در آینده جهان سینمایی مارول به حقیقت بپیوندد.

سوره سینما – کوین فایگی رئیس استودیو مارول با حضور در مراسم افتتاحیه فصل دوم سریال «لوکی» در هالیوود، به همراه طرفداران به تماشای دو قسمت اول سریال نشست.

رئیس مارول دلیل عدم حضور بازیگران در این مراسم را تداوم اعتصابات سگ-افترا اعلام کرد.

فایگی گفت: «تیم بازیگران امشب همراه ما نیست. اما بگذارید به این نکته اشاره کنم که آن‌ها سخت تلاش کردند و همگی از نتیجه کار ذوق‌زده بودند. ستاره ما تام هیدلستون، تنها ستاره و لوکی ما برای ۱۲ سال گذشته نبوده، بلکه از مدیران اجرایی این پروژه است و بدون او این اتفاق میسر نبود.»

داستان فصل دوم درست از پایان فصل یک آغاز می‌شود: درست بعد از این که سیلوی، «آن کس که می‌ماند» را کشت و سیر مقدس زمان را از بین برد. همزمان با این که ماموران بی‌۱۵ و موبیوس در تلاشند تا با واریانت بودن خود کنار بیایند، و رویکرد تی‌وی‌اِی برای حذف شاخه‌های زمانی دیگر را متوقف کنند، لوکی مجبور است تا سیلوی را پیدا کند – چالش این اتفاق از آنجایی دوچندان می‌شود که او بی‌اختیار بین گذشته و حال جابجا می‌شود.

درست است که «لوکی» بر شخصیت ضدقهرمان تام هیدلستون و ماجراجویی‌هایی وی برای یافتن اسرار تی‌وی‌اِی متمرکز است، اما مدیر اجرایی این فیلم کوین رایت می‌گوید که یکی از اهداف غیرمنتظره فصل دوم این سریال فراهم آوردن شرایطی برای تجدید دیدار میان الهه شرارت و برادرش ثور است.

کوین رایت در پاسخ به این سوال که آیا لوکی به جهان بزرگتر مارول بازخواهد گشت یا خیر گفت: «امیدوارم که این اتفاق بیافتد.» «نمی‌توانم توضیح دهم…بله. فکر می‌کنم اولویت داستان ما همیشه این بوده که پس از گذران دوران سختی، لوکی و ثور بار دیگر روزگار خوشی را تجربه کنند. اما برای این که این دیدار حقیقتاً مسرت‌بخش باشد، باید لوکی از لحاظ احساسی در نقطه مشخصی قرار گیرد. فکر می‌کنم هدف این دو فصل همین بوده است.»

هیدلستون از فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» بعد از این که لوکی به دست تانوس در برابر ثور کشته شد، قاب مشترکی با کریس همثورت (ثور) نداشته است. تتوی پشت ثور با نقش شاخ‌های لوکی و متن «در آرامش بخواب» در فیلم «ثور: عشق و تندر» از نظر طرفداران تیزبین مارول پنهان نماند.

کوین رایت تایید کرد که فصل جدید شامل ۶ قسمت و پایانی باز خواهد بود، اما داستان به گونه‌ای جمع و جور شده و به مانند فصل قبل نفس‌گیر به پایان نمی‌رسد. وی گفت: «ما بالعکس فصل قبل، فصل دوم را به گونه‌ای نساختیم که نیاز به فصل دیگری برای تکمیل داستان این فیلم داشته باشیم. اما من همچنین باورم بر این است که در همین مسیر می‌توانیم داستان‌های بسیاری زیادی در جهان لوکی، یا داستان‌های مرتبط دیگری از جهان‌های دیگر با کاراکتر وی داشته باشیم.»

تیم بازیگران «لوکی» همچنین شامل نفراتی نظیر گوگومباتا-را، وانمی موساکو، یوجین کوردرو، رافائل کاسال، تارا استرانگ، کیت دیکی، لیز کار، نیل اِلیس به همراه جاناتان مِیجرز، که هوی کوان و اوون ویلسون می‌شود.

قسمت اول فصل دوم «لوکی» در روز ۵ اکتبر از دیزنی پلاس منتشر شد و قسمت‌های بعدی این سریال هر پنج‌شنبه پخش خواهند شد.