سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مهر ۱۴۰۲ در ۱:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب

جی‌جی حدید قتل‌عام مردم بی‌‌گناه فلسطین را محکوم کرد

Gigi_Hadid

جی‌جی حدید با پستی در اینستاگرام خود عنوان کرد که قلبش با مردم فلسطین است.

سوره سینما – جی‌جی حدید آشکارا خشونت حکومت صهیونیستی نسبت به مردم بی‌گناه فلسطین را محکوم کرد.

حدید که پدرش از مهاجران فلسطینی مسلمان به آمریکاست، طی پستی بلند و با ابراز همدردی، ناراحتی خود را از زندگی تحت اشغال فلسطینیان و مبارزه بی‌پایان آن‌ها عنوان داشت.

حدید در واکنش به جنگ پیش‌آمده میان نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی گفت: «من با احساس مسئولیت نسبت به دوستان یهودی خود باید این امر را روشن کنم: هم‌زمان که من برای مردم فلسطین امید و آرزوی آینده‌ای روشن دارم، امیدوارم که به یهودیان غیرنظامی نیز آسیبی وارد نشود.»

خواهر کوچک‌تر جی‌جی، بِلا نیز پیش‌ازاین سابقه حمایت از آرمان فلسطینیان را دارند.

پست اینستاگرامی وی به شرح زیر است:

وجود من تحت تأثیر این تراژدی قرار گرفته و هر روز طی این درگیری‌ها افراد بی‌گناه بی‌شماری شامل کودکان از بین می‌روند. من همدردی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌دارم و از این جنگ و زندگی تحت اشغال این مردم دل‌شکسته‌ام، و حمایت از مردم فلسطین را وظیفه همیشگی خود می‌دانم.

من همچنین نسبت به دوستان یهودی خود احساس مسئولیت دارم تا این امر را روشن کنم: من امید و آرزوهای بسیاری برای مردم فلسطین دارم که هیچ‌کدام از آن‌ها شامل آسیب به غیرنظامیان یهودی نمی‌شود.

این جنگ دردناک در دهه‌های گذشته با اقدامات تلافی‌جویانه سهمگین همراه بوده است؛ به باور من هیچ شهروند بی‌گناهی چه فلسطینی چه اسرائیلی نباید قربانی آن شود، و این نکته حائز اهمیت است که حمایت از مردم فلسطین به معنای یهودستیز بودن نیست. من با همه مردمی که در طی این اتفاقات آسیب دیده‌اند ابراز همدردی می‌کنم و محبتم را برای ایشان می‌فرستم و امیدوارم با اراده قوی از پس این ایام نیز گذر کنند.

در این میان، افراد احساسات پیچیده، شخصی و پذیرفتنی دارند، اما نکته اینجاست که هر انسانی فارغ از ملیت، مذهب، قومیت یا این که کجا به دنیا آمده، سزاوار حقوق اساسی، بهداشت و درمان و امنیت است. می‌دانم که حرف‌هایم کافی نیست و زخم‌های عمیق بسیاری را التیام نمی‌بخشد، اما مثل همیشه برای امنیت افراد بی‌‌گناه دعا می‌کنم.