سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۴۰۲ در ۲:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب

همدردی با مردم فلسطین در جشنواره مستند ژاپن

Maya-Abdolmalek

مایا عبدالمالک کارگردان لبنانی فرانسوی در اختتامیه جشنواره یاماگاتا ژاپن گفت: به مردم غزه فکر می‌کنم و برای آن‌ها دعا می‌کنم، آن‌ها در محاصره‌ی موشک‌ها هستند ولی به جنگیدن و مقاومت ادامه می‌دهند.

به گزارش سوره سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند یاماگاتا ژاپن در حالی با فیلمسازان جهان خداحافظی کرد که کارگردان لبنانی فرانسوی فیلم «قلب گمشده و دیگر رویاهای بیروت» در مراسم اختتامیه از مظلومیت مردم فلسطین برای حضار صحبت کرد.

مایا عبدالمالک کارگردان «قلب گمشده و دیگر رویاهای بیروت» برنده جایزه بخش «جریان‌های نو آسیا» در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مستند یاماگاتا ژاپن گفت:  به مردم غزه فکر می‌کنم و برای آن‌ها دعا می‌کنم، به مردمی که در این لحظات مورد حمله‌ی اسرائیل قرار گرفته‌اند.

وی در انتها افزود: این فیلم فقط برای لبنان و مردم سرزمینم نیست بلکه برای فلسطینی است که بیش از هفتاد سال با محاصره و تجاوز دست و پنجه نرم کرده است. مردم غزه در محاصره‌ی موشک‌ها هستند ولی به جنگیدن و مقاومت ادامه می‌دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند یاماگاتا، هر دو سال یک‌بار در ماه اکتبر در شهر یاماگاتای ژاپن برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان و یکی از مشهورترین جشنواره‌های آسیا است که می‌کوشد بهترین آثار مستند از سراسر جهان را به نمایش در آورد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>