سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۴۰۲ در ۲:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب
اکشن بازها آماده باشند؛

جیسون استاتهام و سیلوستر استالونه با هم می‌آیند!

Statham-Stallone

استودیوهای «بلک بِر» و «بلاک‌فیلم» قرار است طی همکاری با یکدیگر فیلم اکشن «حرفه لوان» را با بازی جیسون استاتهام، به کارگردانی دیوید آیر و با فیلم‌نامه‌ای اقتباسی از سیلوستر استالونه به بازار فیلم آمریکا عرضه کنند.

سوره سینما – این پروژه اولین فیلم‌نامه استالونه از «رمبو: آخرین خون» (۲۰۱۹) و «کرید ۲» (۲۰۱۸) است. این استاد فیلم‌نامه‌نویسی پروژه‌های اکشن، پیش از این نیز در سال ۱۹۷۷ برای پروژه «راکی» نامزد اسکار شد، و هم‌اکنون قرار است با اقتباس «حرفه لوان» از رمانی با همین نام به قلم چاک دیکسون به عرصه بازگردد. این اولین جلد از مجموعه یازده جلدی از تریلر محبوب لوان کِید است. شرکت «بالبوآ پروداکشنز» استالونه کمی قبلتر این پروژه را برای سریالی تلویزیونی فراهم آورده بود.

داستان این فیلم از آنجایی شروع می‌شود که لِوان کِید (استاتهام) حرفه سابقش را کنار گذشته و به قصد زندگی بی‌دردسر کار در ساخت و ساز را پیش می‌گیرد. او می‌خواهد زندگی آرامی داشته و برای دخترش نقش یک پدر خوب را ایفا کند. اما وقتی دختر رئیسش جِنی ناپدید می‌شود، با او تماس گرفته شده تا بار دیگر بازگشته و در قالب آن مامور افسانه‌ای در جهان مرموز عملیات‌های سری قرار گیرد. ماموریت او برای یافتن این دانش‌آموز کالج او را تا اعماق توطئه جنایتکارانه شومی برده که از پس آن، راه و رسم جدید زندگی‌اش نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

دیوید آیر و کریس لانگ (که اخیراً با استاتهام و بیل بلاک در پروژه اکشن «زنبوردار» همکاری کردند) از استودیو سِدار پارک اینترتینمنت، استاتهام از پانچ پالاس پروداکشنز (زنبوردار)، استالونه از سوی بالبوآ پروداکشنز، جان فرایبرگ (فیلم «فراری») از سوی بلک بِر و بیل بلاک از استودیو بلاک‌فیلم در این پروژه با یکدیگر همکاری خواهند داشت. استاتهام از پیش از این به همکاری و ایفای نقش در این فیلم علاقمند بود.

بیل بلاک تهیه‌کننده که در اقدامی غافلگیرکننده در اوایل ماه جاری از کمپانی میرامکس استعفا داد اظهار داشت: «من از همکاری مجدد با تعدادی از خلاق‌ترین و قدیمی‌ترین دوستان خود بر روی پروژه «حرفه لوان» هیجان‌زده هستم. من اولین بار در سال ۲۰۱۴ بر سر فیلم «خشم» با دیوید آیر همکاری کردم، و همان‌جا برایم محرز شد که او کارگردانی شاخص بوده و به خوبی بر روی کارش سوار است. جیسون و من در فیلم‌های زیادی با یکدیگر همکاری داشته‌ایم، و همین اخیراً هر سه ما در پروژه «زنبوردار» نیز با هم کار کردیم. «حرفه لوان» نیز به یکی دیگر از فیلم‌های اکشن تماشایی تبدیل خواهد شد، و من مطمئنم که ما برای به نمایش کشیدن رمان اول از این مجموعه داستانی تحسین‌شده، تیم رویایی را در کنار هم آورده‌ایم.»

فهرست فیلم‌های استودیو بلک بر برای مراسم اِی‌اِف‌اِم شامل تریلر جنایی تارون اِجرتون، «سوار بر شاتگان»؛ فیلم عاشقانه «ویکر» با بازی دِو پتل و اولیویا کولمن؛ فیلم «سوت» با بازی دافنه کین از کورین هاردی کارگردان فیلم «راهبه» و فیلم «بخوان بخوان» با بازی کولمن دومینگو می‌شود.

تیم فیلم «حرفه لوان» خودش را برای فیلم‌برداری در مارس ۲۰۲۴ در لوکیشن لندن آماده خواهد کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>