سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب
برای «آواتار ۳» دو سال دیگر به انتظار بنشینید؛

جیمز کامرون تا آخر عمرش مشغول ساخت «آواتار» خواهد بود

آواتار

جیمز کامرون در صحبت‌های اخیر خود عنوان داشته که همچنان دو سال شلوغ از مرحله پس‌تولید «آواتار ۳» باقی مانده است.

سوره سینما – ساخت «آواتار: راه آب» ۴۰۰ میلیون دلار هزینه برداشت، که با فروش ۲.۳ میلیارد دلار به پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته تبدیل شد. علاوه بر این، کامرون با این فیلم به تنها فیلم‌سازی تبدیل شد که در ۱۰ فیلم اول پرفروش تاریخ، ۳ اثر را ثبت کرده.

به نظر بسیاری از عوامل صنعت «راه آب» یک ریسک بزرگ بود، اما کامرون به همه آن‌ها ثابت کرد که اشتباه می‌کردند. و نتیجه‌اش آن شده که در ۵ سال آتی سه آواتار دیگر منتشر خواهد شد. «آواتار ۳» در دسامبر ۲۰۲۴ تا دسامبر ۲۰۲۵. «آواتار ۴» در دسامبر ۲۰۲۹ به بازار عرضه خواهد شد و همچنین انتظار می‌رود «آواتار ۵» نیز در دسامبر ۲۰۳۱ در سالن‌های سینما به اکران دربیاید.

چرا این‌قدر فاصله میان آواتار ۳ و ۴؟ چون کامرون آواتارهای ۲ و ۳ را پشت به پشت ساخت و همچنان قسمت‌های ۴ و ۵ را فیلم‌برداری نکرده است. اگر قسمت دوم شکست می‌خورد، آن‌ها کار را با قسمت سوم به پایان می‌رساندند، اما همه چیز طبق برنامه‌هایشان پیش رفت. زمانی که آواتر ۵ در سینماها عرضه شود، کامرون ۷۶ ساله خواهد بود. او برای باقی عمر خود مشغول ساخت «آواتار» خواهد بود.

خب حالا «آواتار ۳» در کدام مرحله است؟ تولید آن در دسامبر ۲۰۲۰ به پایان رسید و از آن موقع تاکنون در دوره پس‌تولید خود به سر می‌برد.

کامرون اخیراً در کنفرانس فیلم‌سازی در نیوزیلند، اطلاعات جدیدی را در رابطه با وضعیت فیلم ارائه داد. او گفت: «به نظر می‌رسد همچنان دو سال پرالتهاب از مرحله پس‌تولید باقی مانده تا فیلم به انتشار عمومی برسد.»

شایعاتی مبنی بر این مطرح شده که کامرون قصد دارد پس از انتشار «آواتار ۳» در سینما، نسخه کات کارگردان را که ۹ ساعته است، در دیزنی پلاس منتشر کند. «آواتار» محصول ۲۰۰۹، ۲ ساعت ۴۱ دقیقه بود، درحالی که مدت زمان فیلم «راه آب» ۳ ساعت و ۱۲ دقیقه به طول انجامید. ورژن سینمایی «آواتار ۳» نیز احتمالاً بالای ۳ ساعت خواهد بود.

کامرون تا کنون در مورد فیلم «آواتار ۳» و این که در انتظار چه چیزی باشیم، اشاراتی را داشته است. اول از همه این که کاراکتر جیک سالی با بازی سم ورثینگتون دیگر راوی نخواهد بود، و احتمالاً به جای او پسرش لوک با بازی بریتین دالتون مسئولیت این امر را بر دوش بگیرد. علاوه بر این، کامرون تایید کرد که قبایل جدیدی در فیلم بعدی حضور خواهند داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>