سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب
پس از دو روز اکران؛

«آواتار ۲» از مرز ۶۷ میلیون دلار گذشت

Avatar2

فیلم سینمایی «آواتار: راه آب» به کارگردانی جیمز کمرون پس از دو روز به فروش ۶۷.۴ میلیون دلار در سراسر جهان رسید.

به گزارش سوره سینما به نقل از اسکرین، فیلم سینمایی «آواتار: راه آب» که دو روز از آغاز اکران آن می گذرد، توانسته حدود ۶۷.۴ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروش کند. ۱۷ میلیون دلار از این فروش، حاصل نمایش روز پنجشنبه در آمریکای شمالی و ۵۰.۴ میلیون دلار آن از فروش در بازارهای بین المللی به دست آمده است.

در مبلغ عنوان شده، آمار فروش باکس آفیس چین گنجانده نشده است، با این حال منابع دیزنی می گویند که پیش نمایش این فیلم در چین حدود ۵ میلیون دلار از روز افتتاحیه به دست آورده که انتظار می رود با امتیازهای اولیه قوی که کسب کرده به فروش بالای  ۱۸.۵ میلیون دلار برسد. در این شرایط اگر فروش کشور چین را به رقم بالا اضافه کنیم این فیلم تاکنون ۷۳ میلیون دلار فروش داشته است.

صفحه نمایش های سه بعدی، با فرمت ممتاز حدود ۶۱ درصد، اولین نمایش های آمریکای شمالی را در آستانه تعطیلات آخر هفته تشکیل می دهند که مدیران دیزنی انتظار دارند این نمایشگرها در روزهای شنبه و یکشنبه در مقایسه با سایر نمایشگرها عملکرد بهتری داشته باشند. با پیش فروش قابل توجه برای آخر هفته دوم، «آواتار ۲» باید در آخر هفته های بعدی عملکرد خوبی داشته باشد اما ممکن است مانند فیلم های مارول از قبل بارگذاری نشود.

فیلم اصلی «آواتار» در سال ۲۰۰۹ اکران شد و طبق گزارش IMDB Pro، بودجه‌ای ۲۳۷ میلیون دلاری داشت و توانست ۲.۹ میلیارد دلار در سراسر جهان بفروشد که پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران است. برای اینکه «آواتار: راه آب» به آنچه کمرون امیدوار است برسد، باید از «جنگ ستارگان ۷» پیشی بگیرد که در حال حاضر با ۲.۶۹ میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارد. با وجود شرایط پیش آمده در دو روز نخست اکران فیلم «آواتار: راه آب» آنچه از فروش قسمت دوم این فیلم برمی آید، می تواند یک رکوردشکنی دیگر برای جمیز کمرون باشد. البته باید دید این فروشی که اکنون در سربالایی قرار گرفته تا کجا قرار است بالا برود!


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>