سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۴۰۲ در ۵:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب
بازگشت از مرگ؛

حضور عجیب ویل اسمیت در «من افسانه هستم ۲»

I-Am-Legend

ویل اسمیت تایید کرد که تولید «من افسانه هستم ۲» به زودی آغاز خواهد شد؛ در این دنباله این طور وانمود شده که کاراکتر او نجات یافته است.

سوره سینما – اگر شما به تماشای «من افسانه هستم» فرانسیس لارنس نشسته باشید، طبیعتاً می‌دانید که کاراکتر دکتر رابرت نویل با بازی ویل اسمیت در پایان این فیلم می‌میرد. این فیلم بسیار سرگرم‌کننده بود، اما برای بسیاری، پایانی به شدت مایوس‌کننده داشت.

پایان جایگزین این فیلم در حقیقت از کات سینمایی آن به دلیل واکنش‌های منفی مخاطبان در اکران آزمایشی، حذف شده بود. لارنس می‌دانست گند زده و تصمیم گرفت تا کاتی که حذف کرده بود را در نسخه دی‌وی‌دی فیلم در سال ۲۰۰۸ با عنوان نسخه ویژه به انتشار برساند.

حالا ویل اسمیت تایید کرده که قسمت دوم این فیلم از «پایان جایگزین» بهره خواهد برد، و این گونه وانمود خواهد شد که گویا نسخه اصلی هیچ‌وقت رخ نداده است. دکتر رابرت نویل با بازی اسمیت بازخواهد گشت و آزمایش‌های خود را بر روی «تاریکی‌جویان» ادامه خواهد داد.

اسمیت در مصاحبه با اسکرین دیلی خبرهای تازه‌ای در مورد زمان احتمالی تولید قسمت دوم داده است:

«من در روزهای آتی با مایکل بی جوردن صحبت خواهم کرد. فیلم‌نامه به تازگی به دست‌مان رسیده. ما از پایان نسخه دی‌وی‌دی که کاراکتر من در آن زنده ماند استفاده خواهیم کرد.»

استودیو برادران وارنر در مارس ۲۰۲۲ به طور رسمی خبر ساخت دنباله «من افسانه هستم» را اعلام کرد. در آن زمان گفته شد که ویل اسمیت با همان کاراکتر در قسمت دوم حضور خواهد داشت، و همین امر بسیاری را گیج کرد که چگونه این اتفاق امکان‌پذیر است، زیرا او در نسخه سینمایی فیلم نجات نیافته بود. البته حالا ما جوابمان را گرفته‌ایم – آن‌ها قرار است طوری وانمود کنند که انگار این‌چنین اتفاقی نیافتاده.

مایکل بی جوردن در این فیلم هم در قامت بازیگر و هم تهیه‌کننده در کنار اسمیت حضور خواهد داشت. آکیوا گلدزمن («ذهن زیبا»، «مرد سیندرلایی»، «کنستانتین») وظیفه نوشتن فیلم‌نامه این اثر را بر عهده داشته است. همه چیز به درستی در کنار هم قرار گرفته و نمی‌توان انتظار نداشت که آن‌ها دنباله این فیلم را نسازنند. اگر فراموش کرده‌اید باید یادآور شویم که این فیلم در سال ۲۰۰۷ فروش تقریبی ۶۰۰ میلیون دلاری در سراسر جهان به ثبت رساند.

لارنس نیز فیلم‌ساز استودیویی بدی نیست. او طی ۱۸ سال فعالیتش در قامت کارگردان فیلم‌های بلند، آثار خوبی را از خود به جای گذاشته است. فیلم فوق‌العاده در کارنامه او نیست، اما او در ساخت فیلم‌های خوب تکرر داشته است، و از میان‌ آن‌ها می‌توان به این چند فیلم اشاره کرد: «کنستانتین»، «من افسانه هستم»، «بازی‌های گرسنگی: اشتعال» و «گنجشگ سرخ».

حالا بعد از گذشت چند وقت از سیلی زدن اسمیت به کریس راک در برنامه زنده، سر او دارد شلوغ می‌شود. او اخیراً پروژه «پسران بد ۴» را به پایان رسانده که قرار است در سال آتی به اکران برسد، و همچنین چندین پروژه دیگر در دست دارد که در مرحله پیش‌تولید هستند.