سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۴۰۲ در ۷:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

نیکلاس کیج با «اربابان جنگ» برمی‌گردد!

Lord-of-War

به گزارش ورایتی و رسانه‌های معتبر ساخت دنباله فیلم موفق اندرو نیکول و نیکولاس کیج با عنوان «اربابان جنگ» از مارس سال آتی کلید خواهد خورد.

سوره سینما – فیلم «ارباب جنگ» اندور نیکول نمایانگر یکی از آثار رده بالای وی بود، که یکی از بهترین عملکردهای نیکولاس کیج را به تصویر کشید.

کیج در این فیلم محصول ۲۰۰۵ نقش دلال غیرقانونی اسلحه را بازی کرد که از بسیاری از دلالان اسلحه و قاچاقچیان به خصوص ویکتور بوت الهام گرفته بود. این فیلم به مواجهه مستقیم با قاچاق غیرقانونی اسلحه توسط صنایع بین‌المللی پرداخت. این داستان هم در آن زمان و هم در حال حاضر حائز موضوعیت بوده و هست.

به نظر می‌رسد طبق برنامه‌ها قرار است دنباله آن فیلم مهیج ساخته شود. از کیج و بیل اسکارشگورد به عنوان بازیگران اصلی فیلم جدید «اربابان جنگ» به عنوان دنباله‌ای برای «ارباب جنگ» نام برده شده، و نیکول نیز قرار است مجدداً نویسندگی و کارگردانی این تریلر جنایی را بر عهده داشته باشد. به گزارش ورایتی فیلم‌برداری «اربابان جنگ» در ماه مارس در مراکش آغاز خواهد شد، که در داستان فیلم به جای چندین کشور از جمله لیبی، مصر، سنگال و مالی جا زده می‌شود.

در این دنباله، کاراکتر کیج (اورلو) از داشتن فرزند پسری با نام آنتون (اسکارشگورد) مطلع می‌شود؛ آنتون سعی دارد به جای حرکت در مسیری سالم جا پای پدر گذاشته و با ارسال ارتشی از سربازان مزدور برای مبارزه به جای آمریکا در خاورمیانه حتی روی دست او بزند.

در سال‌های اخیر خیلی از نیکول خبری نبوده است. او ابتدا شهرتش را با نوشتن فیلم‌نامه «نمایش ترومن» به دست آورد و در ادامه فیلم «گاتاکا» را کارگردانی کرد. آخرین فیلم او «به زودی» بود که با انتقادات تندی مواجه شد.

نیکول در ۱۰ سال گذشته مدام در تلاش بوده تا فیلم‌نامه‌ای خوب را برای ساختن پیدا کند، و در این بین چند اثر آخر او با نمرات پایین خبر از سیر نزولی حرفه‌ای او می‌دهند: «سر وقت»، «میزبان» و «کشتن خوب» همگی آمدند و رفتند، بدون آن که آنقدری سر و صدا به پا کنند. او هم‌اکنون امیدوار است تا با «اربابان جنگ» مجدد بر سر زبان‌ها بیافتد.

در این میان کیج هم پشت به پشت مشغول کار است. در سایت آی‌ام‌دی‌بی به حضور او در ۱۱۶ نقش اشاره شده. او در سال ۲۰۲۴ در سه فیلم حضور دارد: «موج سوار» از لورکن فینیگان، «لنگ دراز» از آزگود پرکینز و «آرکادیا» از بنجامین بروئر.