سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ دی ۱۴۰۲ در ۵:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب
تاثیر اعتصابات تمام شدنی نیست؛

«بتمن ۲»‌ همچنان فیلم‌نامه ندارد

BatMan

قرار بود تولید دنباله مورد انتظار «بتمن» در این نوامبر با حضور رابرت پتینسون در نقش اصلی آن کلید بخورد. اما در ابتدا تا مارس ۲۰۲۴ به تعویق افتاد و در ادامه این تاریخ مجدداً تغییر کرد و چند ماه دیگر نیز عقب افتاد. البته یک دلیل منطقی این وسط وجود دارد.

سوره سینما – به نظر می‌رسد جیمز گان رئیس دی‌سی ایده خوبی برای «بتمن: قسمت دوم» شنیده، اما همچنان فیلم‌نامه‌ای برای این قسمت ارائه نشده است. تا کنون دلیل مشخصی برای به تعویق افتادن تاریخ آغاز تولید این فیلم ارائه نشده است. گمان می‌رود که اعتصابات چندین ماهه نویسندگان در به تعویق افتادن ارائه فیلم‌نامه و آغاز تولید این فیلم بی‌تاثیر نبوده باشد. البته تاریخ اکران کنونی «بتمن ۲» ۳ اکتبر ۲۰۲۵ است، که با این وجود همچنان زمان کافی برای ساخت این فیلم وجود دارد.

مت ریوز کارگردان و نویسنده این اثر بار دیگر با متسون تاملین در قامت دستیار نویسنده این فیلم به همکاری خواهد پرداخت. همچنین انتظار می‌رود ستارگانی نظیر رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، اندی سرکیس، جفری رایت، کالین فارل و احتمالاً بری کیوگان در نقش جوکر در این دنباله حضور داشته باشند. همچنین شایعاتی در رابطه با حضور شخصیت دیک گریسون یا همان رابین در این قسمت مطرح شده است. البته تا کنون هیچ کدام از این موارد به طور قطعی به تایید نرسیده‌اند.

از «بتمن» سال ۲۰۲۱ به عنوان بازگشت جاه‌طلبانه شوالیه شنل‌پوش به فرم خود یاد شد. این فیلم تقریباً سه ساعته با عملکرد خوب خود در گیشه، فروش ۳۶۹.۳ میلیون دلاری را در داخل آمریکا، و ۴۰۱.۶ میلیون دلاری را در خارج از کشور به ثبت رساند و مجموعاً با فروش جهانی ۷۷۰.۹ میلیون دلار در بالای فهرست فروش سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.