سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۴۰۲ در ۴:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب
حمایت رئیس جمهور سابق آمریکا از پروپاگانداها؛

«اوپنهایمر» فیلم مورد علاقه اوباما

Obama-Cinema

رئیس جمهور سابق آمریکا به رسم هر سال خود، فهرستی از کتاب‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود را در توییتر به اشتراک گذاشت.

سوره سینما – باراک اوباما هر ساله در همین حوالی، فیلم‌ها، کتاب‌ها و موزیک‌های مورد علاقه خود از سالی که گذشته را به اشتراک می‌گذارد.

اوباما در توییتر خود نوشت: «به رسم هر ساله خود، قصد داشتم کتاب‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه‌‌ام در یک سال گذشته را با شما به اشتراک بگذارم.» او در ادامه از دنبال‌کنندگان خود خواسته تا آن‌ها نیز بهترین آثار از نظر خودشان را به اشتراک بگذارند.

اوباما برای هر بخش به روال سابق پست جداگانه‌ای را منتشر کرد و پست اول را به کتاب‌های مورد علاقه خود شامل «خواربارفروشی بهشت و زمین» (جیمز مک‌براید)، «دیوانه» (بنجامین لاباتوت)، «فقر، توسط آمریکا» (متیو دزموند)، «چگونه بگوییم بابیلون» (سافیا سینکلر)، «قمار» (دیوید گرن)، «جنگ تراشه‌های الکترونیکی» (کریس میلر) و همچنین کتابی از لارن گراف با نام «the vaster Wilds» اختصاص داد.

از دیگر آثار مورد نظر او می‌توان به «محتمل برای بشر» (سارا بِیکول)، «شاه: یک زندگی» (جاناتان ایگ)، «پیمان آب» (آبراهام ورگیز)، «بهترین اندیشه‌‌ها» (جاناتان روزن)، «تمام گناهکاران جواب پس می‌دهند» (اس‌.ای‌. کازبی)، «پادشاهی، قدرت و شکوه» (تیم آلبرتا)، «یک سری از افراد نیاز به کشتن دارند» (پاتریسیا اونجلیستا) و «این ایدن دیگر» (پاول هاردینگ) اشاره کرد.

او در پست بعدی محبوب‌ترین فیلم‌های سال خود را به اشتراک گذاشت که سه تای آن‌ها توسط شرکت تهیه‌کنندگی او و میشل اوباما (هایر گراوند) تولید شده بودند. او در این پست نوشت: «از آن جایی که این فیلم‌ها توسط شرکت هایر گراوند تولید شده‌اند جانب‌داری‌شان را می‌کنم، اما در حقیقت این سه فیلم از بهترین آثار امسال هستند: راستین، دنیا را پشت سر بگذار و سمفونی آمریکایی.»

رئیس جمهور سابق آمریکا با تصدیق اعتصابات تاریخی انجمن نویسندگان و بازیگران آمریکا در سال ۲۰۲۳ در کپشن پست خود نوشت: «نویسندگان و بازیگران در سالی که گذشت اعتصاب کرده تا شرایط کاری و مزایای بهتری را برای خود فراهم آورند. این اتفاق به تغییرات مهمی منتهی شد که این صنعت را برای همیشه به سوی مسیری روشن‌تر تغییر خواهد داد. در این جا فیلم‌های دیگری را معرفی می‌کنم که انعکاسی است از سخت‌کوشی آن‌ها طی یک سال گذشته.»

این فیلم‌ها شامل «جاماندگان»، «بلک‌بری»، «اوپنهایمر»، «داستان آمریکایی»، «آناتومی یک سقوط»، «هیولا»، «زندگی‌های گذشته»، «اِیر»، «جامعه متمدن» و «هزار و یک» می‌شوند.

او یک روز بعد از این که فیلم‌های محبوب سال خود را معرفی کرد، در پست دیگری در ایکس اعلام کرد که به تازگی فیلم «رنگ ارغوانی» را دیده و آن را بسیار دوست داشته و می‌خواهد آن را هم به فهرست فیلم‌های مورد علاقه امسالش اضافه کند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>