سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۴۰۲ در ۳:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب
خبر سال نوی جرج آر. آر. مارتین برای طرفداران؛

انیمیشن «بازی تاج‌وتخت» در دست تولید!

The-Sea-Snake

همزمان با توسعه جهان «بازی تاج‌وتخت» و ارائه اسپین آف‌ها یکی پس از دیگری، جرج مارتین شب سال نو را برای انتشار این خبر انتخاب کرد؛ اسپین آف «۹ سفر دریایی» نه به صورت لایو اکشن بلکه در غالب انیمیشن ساخته خواهد شد.

سوره سینما – جرج آر. آر. مارتین در شب سال نو طرفداران را از پیشرفت‌های صورت گرفته در پروژه‌های انیمیشنی که قرار است در جهان ترانه یخ و آتش رخ دهند باخبر کرد. او همچنین طرفداران را از یک تغییر بزرگ در پروژه «۹ سفر دریایی»، از اسپین آف‌های «بازی تاج‌وتخت» درباره سفرهای دریایی کورلیس ولارین سوار بر کشتی مار دریا، مطلع کرد.

مارتین در بلاگ شخصی خود نوشت: «پروژه «۹ سفر دریایی»، سریالی در رابطه با سفرهای افسانه‌ای کشتی مار دریا، که قرار بود لایو اکشن باشد را به انیمیشن تغییر دادیم. اقدامی که من کاملاً از آن حمایت می‌کنم. با توجه به محدودیت‌های بودجه، ورژن لایو اکشن این پروژه به شکل سرسام‌آوری هزینه‌بر می‌شد، زیرا نصف این مجموعه و اتفاقات آن در دریا صورت می‌گیرد و هر هفته می‌بایست بندری متفاوت ساخته می‌شد؛ از دریفت‌مارک و لیس تا جزایر بازیلیسک و ولانتیس تا کارث و … و همین‌طور ادامه دارد. جهان بسیار وسیعی در این پروژه وجود دارد و شانس ما برای نشان دادن همه آن در فضای انیمیشن خیلی بیشتر است. با این وجود ما در حال حاضر سه پروژه انیمیشنی در دست ساخت داریم.»

ددلاین در سال ۲۰۲۱ گزارش داد که اچ‌بی‌او به دنبال توسعه دادن جهان «بازی تاج‌وتخت» خود با یک پروژه سه گانه است. این اسپین آف سه گانه شامل «۹ سفر دریایی» یا همان مار دریا، فلی باتم و ۱۰ هزار کشتی می‌شود. از این سه، پروژه مار دریا ساختار کامل‌تری داشت، و تیم سازنده آن برای توسعه این پروژه کاملاً آماده بودند. همچنین در سال‌های گذشته صحبت‌هایی در رابطه با توسعه ورژن انیمیشنی «بازی تاج‌وتخت» برای اچ‌بی‌او مکس مطرح شده است.

مارتین همچنین در این بلاگ در رابطه با وضعیت دیگر پروژه‌های انیمیشنی خود اظهار داشت: «هیچ‌کدام از آن‌ها همچنان چراغ سبز نگرفته‌اند، اما به نظرم تا حرکت به گام بعدی تعدادی از این پروژه‌ها فاصله‌ای نداریم. همزمان با آغاز دور آخر توسعه اسپین آف‌های سریال «گات» در چند سال گذشته، ما چهار ایده برای سریال‌های انیمیشنی داشتیم، و طی این چند سال افراد مستعدی ما را همراهی کرده‌اند. همه چیز از اتاق نویسندگان و خلاصه‌ها تا طرح کلی و فیلم‌نامه طبق برنامه پیش رفت… اما سر آخر دو تا از پروژه‌های اورجینال متعاقباً کنار گذاشته شدند.»

مارتین ادامه داد: «شمایی که در چند سال گذشته گزارش‌های من را خوانده‌اید به یاد دارید که من ترجیح می‌دهم از کلمه «کنار گذاشتن» استفاده کنم تا «مسکوت گذاشتن»، زیرا در هالیوود هیچ چیز برای همیشه ساکت نمی‌ماند، و پروژه‌ای که یک سال به روی تاقچه رها می‌شود می‌تواند چند سال بعد به کار گرفته شود. همچنان امیدوارم که بتوانیم داستان‌هایی که کنار گذاشتیم را در شکلی دیگر ارائه کنیم؛ شاید به صورت رمان گرافیکی.»

«آیا آن‌ها هیچ‌وقت ساخته و پخش خواهند شد؟ واقعاً نمی‌دانم. هیچ چیز در هالیوود قطعی نیست.»