سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۴۰۲ در ۵:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

بازگشت وس اندرسون به سینما در ژانر جاسوسی

وس اندرسون

پروژه جدید وس اندرسون در فضای جاسوسی با محوریت رابطه پدر و دختری با حضور افرادی نظیر مایکل سرا، بنیسیو دل تورو و احتمالاً بیل ماری از بهار آتی کلید خواهد خورد.

سوره سینما – پس از همکاری در ۹ پروژه پشت سر هم، همکاری وس اندرسون با بیل ماری در فیلم «شهر سیارکی» به پایان رسید، اما طبق شنیده‌ها ماری در فیلم جدید اندرسون، مجدداً به نقش‌آفرینی خواهد پرداخت و در کنار نفراتی از جمله مایکل سرا و بنیسیو دل تورو قرار خواهد گرفت.

اخبار همکاری مجدد اندرسون با ماری مورد استقبال مخاطبان هر دو نفر قرار گرفته است. سال گذشته اندرسون در واکنش به اتهامات سوءرفتار ماری به هنگام ضبط مستند «فانی بودن» عزیز انصاری که در سال گذشته حواشی بسیاری را نیز به وجود آورد اظهار داشت: تجربه همکاری من با ماری بسیار طولانی‌مدت و گسترده است. بیل از ابتدا یکی از حامیان اصلی من بوده است. من قصدی ندارم تا به تجارب دیگر افراد اشاره داشته باشم، اما او قطعاً بخشی از خانواده من است. نمی‌دانم این را می‌دانید یا نه، اما او پدرخوانده دختر من است، و در حقیقت غسل تعمید دختر من را او انجام داد.

نکته جالب در این جا ایستادن اندرسون پای ماری است، زیرا با توجه به جریانات به وجود آمده در سینمای هالیوود بسیاری به دلیل ریسک موجود و در جهت جلوگیری از خدشه دار شدن اعتبار خود از این فرد عبور می‌کردند.

اندرسون و ماری یکی از تیم‌های کارگردان بازیگر محبوب قرن بیست و یکم سینما هستند؛ آن‌ها در ۹ پروژه بزرگ اعم از «راشمور»، «خانواده اشرافی تننبام»، «زندگی در آب با استیو زیسو» و «آقای فاکس شگفت‌انگیز » همکاری داشته‌اند.

وس اندرسون هنوز برای این پروژه جدید عنوانی نگذاشته و مراقب است تا اطلاعات‌اش را درز ندهد، و تنها اشاره داشته که این فیلم «تمی جاسوسی» خواهد داشت.

این فیلم‌ساز عنوان داشت که بنیسیو دل تورو و مایکل سرا از نفرات اصلی تیم بازیگران این فیلم هستند، و طبق برنامه دل تورو در تک تک صحنه‌های این فیلم حضور خواهد داشت. نفر سومی نیز به این تیم اضافه شده که اندرسون از افشای نام آن خودداری کرد. حدس همه به سوی بیل ماری نشانه می‌رود.

بر اساس شنیده‌ها تولید این فیلم از چند ماه دیگر، احتمالاً از اواخر بهار آغاز خواهد شد؛ پی‌رنگ منسجم این فیلم حول سه کاراکتر اصلی خواهد بود، و طبق روند معمول بازیگرانی که همیشه در فیلم‌های وس اندرسون حضور دارند نیز نقش‌های کوچکی در این پروژه خواهند داشت.

قبل از آغاز اعتصابات طولانی‌مدت نویسندگان، اندرسون فیلم‌نامه این اثر را به پایان رسانده بود. وی در این پروژه دستیار نویسنده بوده، و با رومن کاپولا به مثال چند فیلم از قبیل «شهر سیارکی» و «زندگی در آب با استیو زیسو» همکاری کرده است. به گفته اندرسون روایت این فیلم با روایتی خطی بر مسئله پویایی خانواده متمرکز خواهد بود.

اندرسون اظهار داشته که علاوه بر این موضوع تنها می‌توانم بگویم که این فیلم تمی جاسوسی خواهد داشت، و بر رابطه پدر و دختری متمرکز خواهد بود.

بر اساس برنامه‌های اولیه قرار بود تولید این فیلم در پاییز ۲۰۲۳ کلید بخورد اما به دلیل اعتصابات به تعویق افتاد. فیلم جدید او بر خلاف آثار اخیرش از جمله «شهر سیارکی» و «گزارش فرانسوی» تنها سه بازیگر در نقش اصلی خواهد داشت، که البته تجربه نیز نشان داده که تیم بازیگران کوچکتر معمولاً باب میل‌تر است.

به گفته اندرسون این پروژه برای مدت‌‌ها، حداقل یک دهه به تاخیر افتاده، اما نهایتاً خود را بر آن داشته تا به سراغش برود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>