سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آبان ۱۴۰۲ در ۲:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

وس اندرسون اقتباس از رولد دال را ادامه می‌دهد

Wes-Anderson

وس اندرسون خالق آثار معروفی چون «هتل بزرگ بوداپست» و «شهر سیارکی» اخیراً چهار اثر کوتاهی را منتشر کرد که «هنری شوگر» در میان آن‌ها بیش از همه مورد توجه و تحسین مخاطبان قرار گرفت. حالا خبر خوب برای علاقمندان به سینمای اندرسون این است که او آثار دیگری در صف انتشار دارد.

سوره سینما – وس اندرسون تاکنون ۴ فیلم کوتاه بر اساس داستان‌های رولد دال در نتفلیکس منتشر کرده است. در این فیلم‌ها ۶ بازیگر اعم از رالف فاینس، بندیکت کامبربچ، بن کینگزلی، دِو پَتل، روپرت فرِند و ریچارد آیودای در چندین نقش به هنرنمایی پرداختند.

«هنری شوگر» با ۳۷ دقیقه بهترین این چهار فیلم بود که به دنبال آن «سم»، «موش گیران» و «قو» نیز عرضه شدند. سه تا از این فیلم‌ها در استودیو فیلم‌برداری شده، اما با این حال هر کدام فضای متفاوتی را ترسیم کرده‌ و حسی مختص به خود را دارند. بر اساس تصمیم اندرسون و مدیر فیلم‌برداری رابرت یومن، این فیلم‌ها با دوربین ۱۶ میلیمتری فیلم‌برداری شده که شکلی دل‌نشین و قدیمی به آن‌ها داده، و گویی این فیلم‌ها دقیقاً در زمان انتشار داستان‌های‌شان توسط رولد دال ساخته شده‌اند.

در این بین شنیده شده که اندرسون در واقع دو فیلم دیگر نیز ساخته که تا کنون عرضه نشده‌اند و گویا یکی از آن‌ها اقتباسی از داستان «خوش‌شانسی» رولد دال است. همچنان تاریخ انتشار آن‌ها مشخص نیست، ولی خب دیر یا زود می‌شود انتظارشان را کشید.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>