سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب
کامبیز دیرباز و تجربه همکاری با شهاب حسینی/

کارگردان بازیگر باشد، بازیگران آرامش بیشتری دارند

kambiz-dirbaz

کامبیز دیرباز از پایان بازی در فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی خبر داد.

کامبیز دیرباز از پایان بازی در فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی خبر داد.

دیرباز که مدتی پیش در فیلم «ساکن طبقه وسط» مقابل دوربین رفته به سوره سینما گفت: بازی در فیلم شهاب حسینی را هفته قبل تمام کردم. این فیلم تجربه‌ای ویژه بود. بازیگران شناخته شده در این فیلم بازی دارند و نقش هر کدام از آنان با وجود کوتاه بودن تاثیرگذاری خود را دارد. قبلا هم تجربه بازی در فیلم کارگردانی که خودش بازیگر است، داشته‌ام. در این شرایط کار برای گروه بازیگران بسیار راحت می‌شود. کارگردانی که خودش تجربه بازی داشته شرایط را درک می‌کند و فضا را به گونه ای آرام نگه می‌دارد که جمع بازیگران سریع تر به نتیجه برسند. گذشته از اینها، شهاب حسینی دوست قدیمی من است و بودن در کنار او و تیمش لذت خاصی داشت.

وی افزود: یک فیلم اکران نشده دارم به نام «یک گزارش واقعی» که داریوش فرهنگ آن را کارگردانی کرده است. در فیلم روح‌الله سهرابی هم بازی کردم و با این حساب در جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهم داشت. دلم هم برای سیمرغ گرفتن تنگ شده است!

کامبیز دیرباز همچنین درباره فعالیت های خود در تلویزیون توضیح داد: شرایط تا امروز به گونه ای پیش رفته که کمتر فیلمنامه های خوب تلویزیونی به دستم می رسد. بعد از «نابرده رنج» سریالی پیشنهاد نشد که متن آن را دوست داشته باشم. البته یک فیلمنامه تلویزیونی به دستم رسیده، اما هنوز در مورد رد یا پذیرش آن تصمیمی نگرفته‌ام. این روزها سریال «پژمان» را هم دنبال می کنم، به خصوص که بازی نقش وحید به من پیشنهاد شده بود و بنا به دلایلی برای همکاری با پروژه عذرخواهی کردم. همه بچه های این سریال از سروش صحت تا پژمان جمشیدی از دوستان قدیمی من هستند. پژمان به واسطه بودن در کنار بازیگران در ۱۰ سال گذشته، به نوعی آموزش دید و این درس را به خوبی پس می‌دهد. من بازی او را دوست دارم.

کامبیز دیرباز در فیلم‌های سینمایی «دوئل»، «انعکاس»، «به نام پدر»، «اخراجی‌ها ۱» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>