سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
پناه برخدا رضایی:

«بالاسر» با مضمونی دینی در انتظار حمایت/به مخاطبانم نوید تازه می‌دهم

gahvare-baraye-madar

پناه برخدا رضایی تأکید کرد فیلمسازانی که سابقه مشخص حرفه‌ای و جوایز متعدد دارند نباید در ساخت فیلم‌هایشان دچار مشکل باشند.

پناه برخدا رضایی تأکید کرد فیلمسازانی که سابقه مشخص حرفه‌ای و جوایز متعدد دارند نباید در ساخت فیلم‌هایشان دچار مشکل باشند.

رضایی به سوره سینما گفت: فیلمنامه‌ای با مضمون ارزشی و انسانی به نام «بالاسر» آماده ساخت دارم. برای این فیلمنامه زحمت زیادی کشیده شده است. یقین می‌دانم یک اثر شاخص خواهد شد. این فیلمنامه را برای حوزه هنری فرستادم اما متأسفانه پذیرفته نشد. فیلم قبلی‌ام را هم دوست داشتم با حوزه بسازم که میسر نشد. از آنجا که خودم در سوره تحصیل کرده‌ام و از رسالت حوزه هنری در حمایت از فیلم‌های ارزشی شناخت دارم و همچنین خط فکری خودم در فیلمسازی ساخت آثاری متکی بر نگاه انسانی است دوست دارم با حوزه هنری کار کنم.

کارگردان «گهواره‌ای برای مادر» افزود: تعجب می‌کنم فیلمسازی که فیلم‌های قبلی‌اش در داخل و خارج مورد توجه قرار گرفته بیش از ۱۵۰ جایزه ملی دارد، ۶۰ فیلم مستند و داستانی و سه فیلم بلند ساخته چرا باید برای ساخت یفلم‌ها و جذب حمایت نهادها با مشکل رو به رو باشد. من این فیلم را قطعا می‌سازم و این نوید را به مخاطبانم می‌دهم که منتظر نگاهی نو در فیلم جدیدم باشند همچنانکه در فیلم‌های قبلی‌ام جسارت و تازگی نهفته در ساختار و محتوا باعث موفقیت فیلم‌هایم شد. می‌دانم این سختی‌ها فقط برای من نیست و دیگر همکارانم هم با این مشکلات رو به رو هستند ولی فیلسازان همیشه روی علاقه‌ها و دغدغه‌هایشان در مواجهه با سختی‌ها نمی‌ایستند و ممکن است سمت ساخت آثار تجاری و مبتذل و ساخت تله‌فیلم‌های چهار شبه بروند. البته هیچوقت مسیرم را عوض نمی‌کنم. اما این هشداری است که باید به آن توجه داشت.

gahvareh-baraye-madar-f

فیلم قبلی رضایی «گهواره‌ای برای مادر» بود که جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فجر را دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>