سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب
خوشحالم شورای قبلی مورد اعتماد سینماگران بوده/

اسعدیان: جلسه نشان داد کانون واقعی کارگردانان کجاست

homayun-asadian

همایون اسعدیان توجه و اعتماد سینماگران به شورای قبلی کانون در جلسه دیروز را نشان از حقانیت کانون و اعضایش دانست.

همایون اسعدیان توجه و اعتماد سینماگران به شورای قبلی کانون در جلسه یکشنبه را نشان از حقانیت کانون و اعضایش دانست.

همایون اسعدیان درباره برآیند جلسه دیروز مجمع عمومی کانون کارگردانان به سوره سینما گفت: جلسه یکشنبه پنجم آبان ماه یکی از استثنایی‌ترین جلساتی بود که در ۱۵ سال اخیر سراغ دارم. به این مفهوم که معمولا به دلایل مختلف این جلسات به دور دوم کشیده می‌شود اما  دیروز به دلیل حضور اکثریت اعضای سینما جلسه در اولین روز برگزاری خود به حد نصاب رسید. حضور ۱۳۲ نفری کارگردانان در این جلسه بسیار قابل توجه و از موارد استثنایی سالهای گذشته بود.

وی افزود: جلسه در نهایت آرامش برگزار شد. بسیاری از بزرگان سینما مثل رخشان بنی‌اعتماد، احمدرضا درویش و اصغر فرهادی در این جلسه حضور داشتند که خودشان هم مسئولیت جلسه را به عهده گرفتند. جلسه دیروز نشان داد که کانون واقعی کارگردانان کجا قرار دارد. بسیار خوشحالم که نه با رأیی که من آوردم بلکه با رأیی که به من و دیگر دوستان شورای قبلی داده شد مشخص شد نگاه دوستان سینماگر به ما چگونه است و خوشحالم که شورای جدید کانون کارگردانان با ۶ عضو قبلی این شورا کارش را دوباره آغاز خواهد کرد.

این کارگردان اضافه کرد: این میزان رأی و توجه در جلسه دیروز به دوستان قبلی شورا در واقع نشان از اعتمادی است که کارگردانان به شورای قبلی دارند و اینکه قطعا عملکرد ما را دوست داشته‌اند. دیشب مشخص شد که تجمع واقعی کارگردانان سینمای ایران کجاست. باید تأکید کنم که خیلی کار برای انجام دادن داریم. در دو سال اخیر تمام انرژی کانون صرف یک جنگ فرسایشی و بسیاری از فعالیت‌های ما به اجبار متوقف شد. در آینده و در دولت تدبیر و امید امیدواریم بتوانیم کاستی‌های این چند وقت اخیر را با آرامش جبران کنیم و پاسخ اعتماد دوستانمان را به بهترین شکل در عمل ارائه کنیم.

در پی برگزاری مجمع عمومی کانون کارگردانان که دیروز ۵ آبان ماه در خانه سینما با حضور جمع کثیری از کارگردانان سینمای ایران برگزار شد، همایون اسعدیان با ۹۹ رای، محمد علی سجادی با ۹۱، کامبوزیا پرتویی با ۸۲، محمد بزرگ‌نیا با ۷۹ ،کمال تبریزی با ۷۷، مهدی فخیم‌زاده با ۷۵، ابوالحسن داودی با۷۱ ،محمد مهدی عسگرپور با ۷۰، محمدرضا هنرمند با ۶۶ رای به عنوان اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران انتخاب شدند.